22/07/2020 Kızılyar Ana Zirve Kuzeybatı Sırtı Rotası(Klasik Rota)/Aladağlar – Yağız Aldemir, Ahmet Selçuk Tunçer, Çağatay Gödek

Tarih: 22/07/2020

Ekip: Yağız Aldemir, Ahmet Selçuk Tunçer, Çağatay Gödek

Faaliyet Sorumlusu: Çağatay Gödek

Yer/Bölge: Yedigöller, Aladağlar

Rota: Kızılyar Ana Zirve, Kuzeybatı Sırtı Rotası

Kullanılan Ekipmanlar: Kask

Hava Durumu: Açık

Süre: 5 Saat

Kızılyar Batı sırtına çıkan çarşaklı kayalık kulvar

Saat 6.30 civarı kalkıp kahvaltımızı yaptıktan sonra 7,30’da kamptan ayrıldık. Direktaşın batısından geçerek kulvarın dibine vardık. 5 dakikalık dinlenmenin ardından çarşak ve kayalıklardan yükselmeye başladık. Yaklaşık 45 dakika civarı yükseldikten sonra bazı yerlerin hem dikleşmesi hem de çarşağın kayganlığından dolayı Yağız ve Selçuk inişte problem yaşamamak adına devam etmek istemediler. Çantama birkaç eşya alıp (bivak, tulum) bizimkilerin yanına dönüş saatini en geç 12.30 olarak ayarladıktan sonra 9.25’te yanlarından ayrılıp kulvarda sırt hattına doğru yükselmeye başladım. Yaklaşık 10 dakika sonra sırt hattına ulaştım. Vakit kaybetmeden saat 10.00’da Kızılyar Batı 10.20’de Ana Zirveye vardım. Bir şeyler atıştırıp birkaç fotoğraf çektikten sonra inişe geçtim. 11.15’te Yağız ve Selçuk’un yanına vardıktan sonra beraber inişe başladık. Yaklaşık bir saat sonra kamp alanına ulaştık.

Rota Hakkında

Rota genel olarak II, III derece zorluğunda. Sırt hattına çıktıktan sonra Batı zirvesine basit bir yükselişle varıyorsun, sonrasında kılçığa doğru alçalıp tekrar yükseliyorsun. Ardından yine alçaldıktan sonra Ana zirveye doğru slab yüzeyde tırmanmaya başlıyorsun. Batı ve kılçık bölümü Ana zirveye göre  daha basit denilebilir. Sürekli sırt hattını takip ettiğiniz sürece herhangi bir zorlu engel çıkmıyor karşınıza. Boşluk hissi az denilebilir.

Çağatay Gödek

Kılçıktan Kızılyar Ana Zirve

Kızılyardan Karagöl ve Boruklu Boğazı
DKSK Sırtından Kızılyar ve Üçköşe Sivrisi Fotoğraf Eylül ayında çekilmiştir.