23/07/2020 Çağalınbaşı Güneydoğu Sırtı Rotası/Aladağlar – Çağatay Gödek

Rota: Güneydoğu Sırtı Rotası

Kullanılan Ekipmanlar: Kask, Telsiz

Hava Durumu: Açık

Çağalınbaşı zirveden dipsiz tarafı panoramik

Kızılyar faaliyetinden bir gün sonra sabah saat 5.00’da uyanıp hızlıca çantamı hazırladıktan sonra 5.15’te Hastahocanın yaylasına doğru harekete geçtim. Beklediğimden daha hızlı bir şekilde yaylayı da geçtikten sonra saat 6.30’da Çağal-MTA belinin dibine ulaştım. Kulvarda başta rahatça ilerleyebiliyorken bir süre sonra çıkış kötü çarşaktan dolayı zorlaşmaya başlıyor. Sert kızıl toprak üstünde mıcırımsı bir çıkış olduğu için sağ taraftaki kayalardan yükselmeye başladım (çıkışı bayağı rahatlatıyor). Direkt olarak Çağalınbaşı güneydoğu sırtını hedef alıp kulvarda çok sola kaydığım için karşıma slab ve dik bir yüzey çıktı. Geldiğim yöne doğru yaklaşık 50 metre civarı alçalarak sağa doğru yükselmeye başladım ve bele ulaştım. Sonrasında sırt hattını takip ederek Çağalınbaşı zirveye saat 7.50’de vardım. Sırt hattı genel olarak slab bir yüzeye sahip ve bir yerinde bayağı keskin sayılabilecek bir kılçık var. Kılçıkta yarım dakikalık çift taraflı bir boşluk hissi yaşayınca, kılçığa ata biner gibi oturup kalça üstünde 1 metre ilerleyerek tamamladım. Sonrası yürüyüş.

Zirvede 10 dakika oyalandıktan sonra inişi başladım. Kılçıktaki boşluk hissini yine deneyimlememek için hemen zirvenin yanında akçay geçidine doğru inen çatlaktan inmeye başladım. Aşağı bayağı taş dökerek indikten sonra Çağal-MTA beline yöneldim. Oradan da çarşak sörfü yaparak inip Yedigöllere doğru harekete geçtim. Saat 10.00’da Kamp alanına ulaştım.

Rota Hakkında

Çağal-MTA beline çıkan kulvar çok kaygan bir zemine sahip. O yüzden sağ veya sol taraftaki kayalardan yükselmek daha rahat. Yedigöller kamp alanından uzak sayılabilecek bir rota gibi gözüküyor ama kulvara kadar net bir patika olduğu için rahatlıkla gün içerisinde gidilebilir. Kılçık kısmında boşluk hissi kendini belli ediyor. Manzarası gayet hoş bir zirve. Kaynak kitapta derece olarak II, II+ diyor, tanıma için iyi bir derece gibi gözükebilir ama ilk zirve için önermem.