22/10/2022 Keşiştepe ve Uludağ Klasik/Uludağ- Arda Kesler, Berkay Akdaş, Çağatay Gödek, Emre Kurman, H. Bilgenaz Kahraman

Uludağ Zirve

Tarih: 22-23 Ekim 2022

Ekip: Arda Kesler, Berkay Akdaş, Çağatay Gödek, Emre Kurman, H. Bilgenaz Kahraman

Faaliyet Sorumlusu: H. Bilgenaz Kahraman

Yer/Bölge: Uludağ Milli Parkı

Rota: Keşiştepe ve Uludağ Ana Zirve (Klasik)

Kullanılan Ekipmanlar: Kask, Bivak

Hava Durumu: Açık

Selamlar, Bilgenazın Uludağa gitme planı olduğunu biliyordum ama net değildi. Perşembe günü İTÜDAK teorik dersi çıkışında Berkay ve Arda’nında gittiğini öğrendim ve kısa sürede beni de ikna ettiler. Ardından Emre’de gece ikna olunca hızlıca planlamamızı yapıp 22 Ekim Cumartesi günü çıkmalı planımızı yapıp faaliyetimize başladık.

22 Ekim, Cumartesi

Saat 13.30 gibi kulüp odasında buluşarak alışverişimizi yaptık ve Bilgenaz’ın sınavdan çıkmasının ardından 15.30’da yola koyulduk. üç, üç buçuk saatlik bir yolculuğun ardından Uludağ 2. Oteller bölgesine aracı bıraktıktan sonra 19’da Keşiştepe’ye doğru yola çıktık. 2 saatlik bir yürüyüşün ardından taş eve ulaştık ve bivak yerlerimizi ayarladık. Ardından uzun yeme içme faslı ve muhabbetin ardından sanırım saat 00.30 gibi uyuduk.

23 Ekim Pazar

Saat 7.30, 8.00 gibi uyanıp kahvaltımızı yaptıktan sonra 9.15’te yola çıktık. Basit yürüyüşün ardından saat 11 dolaylarında zirveye ulaştık ve zirveye gitmeden 10 dk’lık mesafede bulunan kayalıklarda bi süre yayılarak oturduk ve geri dönüşe geçtik. Oteller bölgesinde jandarmalar ile karşılaşıp gerekli uyarıları aldıktan sonra arabaya binip Bursa’ya indik. Gereğinden fazlaca abartılan iskendercide yemeğimizi yiyip İstanbul’a döndük.

Notlar:

• Dağa izinsiz çıkış yasak, biz bilmediğimizi söyledik ve birşey demediler, bu konuda katılar. O yüzden dikkatli olmak gerek.
  • Uludağ karsız iken tamamen yürüyüşten ibaret, güzel ve kısa bir hiking faaliyeti gibi düşünülebilir.