22/11/2003 Büyük Demirkazık Batı Yüzü/Aladağlar – Yiğit Kaya, Ozan Onur, Bayram Özdemir

Tarih: 22/11/2003

Ekip: Yiğit Kaya, Ozan Onur, Bayram Özdemir

Rota: Büyük Demirkazık Batı Yüzü

Aslında planımız tam olarak soyleydi:once demirkazık batı rotasını yapıp demirkazık yuksek kampına inmek daha sonra da kucuk demirkazık rotasına girmek.plan gayet iyi gozukuyordu hava da iyi olmalıydı ama olmadı…

İlk gun yani pazar gunu amacımız daha once alilerin de yaptıgı gibi amfitiyatroda bivak atmaktı ancak tırmanısa gec baslamamız uzerine rota basında tobleronun solunda kalan magarada bivagımızı attık. rahat denebicek bir geceden sonra saat 5:30da magradan ayrılıp yola koyulduk.aldıgımız rota bilgilerine uygun olarak tobleronun solundan ileride ki bariz sivriyi hedefleyerek tırmandık.ilk basta kar sadece 30 cm kadarken sonraları diz ustune cıkmaya basladı.biz saat 8:00de sivrinin altındaydık.normalde sivrinin solundan arkasına gecmek gerekiyor ama biz naaptık dolanmaya usendik ve kaya buz karısımı yeri ip acarak gectik.ilk maceramız boyle oldu.neyse sivrinin arkasına gectikten sonra saga dogru paralel gecmeye basladık.10:30 gibi bir baska magaradaydık.burası bir baska kerteriz noktamız olan catlagın sol altındaydı.ulasmamız gereken kapı ise bu catlagın sag arkası diyebilcegim bir yerdeydi.14:00te kapının onune geldik ama devam etmeyip sol taraftaki gozumuze guzel gozuken magarada kalmaya karar verdik.ancak icine yerlesmeye baslayınca o kadar guzel olmadıgını anladık megersem cok dar ve egimliymis,butun gece catlaklardan ustumuze akan damlaları da sayarsak gecemizin pek hos gecmedigini soyleyebilirim.neyse ertsi sabah 5:30da kapının basından basladık tırmanmaya.kramponlar takıp once sert karda sonra dik buzulda daha sonra da belimize kadar karda ilerledik tam guzel bir bel gorduk derken bayramın o yurek parcalayan laflarını duyduk ozanla: “abi buranın asagısı gozukmuyooo!!” anladık kı orası demirkazık kuzey duvarıymıs.hemen geri donup ozanın iyice asagıda gordum dedigi saga kıvrılan kulvarımsıya indik(bu arada cıktıgımız dik buzuldan inerkene ip de acmak zorunda kaldık)neyse sagdaki kulvar kaya buz karısık bir yerdi.deneyelim dedik ama bayagı sakat bir durumdaydı zaten dogru kulvar oldugundan da emin olmadıgımız icin geri donme kararı aldık.donusumuzu batı sırtının yanından yaptık ve bayagı da rahat oldu.rotayı bilenlere bir sorum var “neden kapıya tobleronun solundan baslayıp onca yan gecis yapmak yerine batı sırtının solundan girilmiyo?” direkt kapının altına cıkılıyo. neyse biz 14:30 da dag evindeydik sonrasını biliyorsunuz zaten… zirveyi yapamamıs olsak da rota genel olarak bayagı zevkliydi bize onemli olanın zirveye gidilen yol oldugunu hatırlatan bir faaliyet oldu.raporu uzattıgım icin ozur dilerim yazasım geldi iste hepinize sevgiler….