10/10/2003 Büyük Demirkazık Batı Yüzü/Aladağlar – Alper Işın Duran, Burak İzmirlioğlu, Ali Değer Özbakır

Tarih: 10/10/2003

Ekip: Alper Işın Duran, Burak İzmirlioğlu, Ali Değer Özbakır

Yer/Bölge: Aladağlar

Rota: Büyük Demirkazık Batı Yüzü

Rapor:

10 – 13 Ekim 2003 tarihinde gerceklestirilmis olan faaliyet esnasinda hava gunesli ve bulutsuzdu. Cumartesi gunu dagevi sapagindan havadaki subuharindan dolayi hafif puslu gozuken dag silsilesi ertesi gun yerini piril piril bir havaya birakti. Hava sicakligi gunduz 17 °C civarinda seyrederken gece -5 °C’ye kadar dustu.

10 ekim cuma aksami 19:30’da Harem’den hareket edildi ve ertesi gun saat 8:30 da Nigde’ye varildi. 9:30 camardi arabasi Demirkazik koyu sapagina 11:00 de vardi. Son hazirliklar tamamlanip dagevinden Arpalik yaylaya yola cikildi. Saat 13:30’da rotanin altinda tirmanisa baslandi. İlk gun hedeflenen amfitiyotro adi verilen, dagin guneybatisindaki genis canakta bivak yapmakti. Asagidaki haritada kirmizi ile isaretlenen 3400 m. deki bivak yerine saat 18:00’da varildi.

ROTA:

Demirkazik Bati yuzu, bu dag uzerine acilmis buyuk teknik zorluk icermeyen (II-III) ancak yolu takip etme anlaminda zorlayici bir rotadir. Nigde – cukurbag yolu uzerinden de oldukca rahatlikla gozukebilen, dagin tam ortasini takip eden irili ufakli tepelerden olusan bir yapi mevcuttur. Dagcilar tarafindan “Tobleron” adi da verilen bu yapi yuzeyi boylu boyunca ikiye boler. Tobleron’un sol tarafindan sari renkli ufak sari renkli sivri hedeflenerek yukselinip, bu sefer de sivrininuzerinde sag tarafta kalan catlak kerteriz alinarak ilerlenir. Bu catlagin sag tarafi kapi olarak bilinen, dagin guneybati yuzunu bati yuzunden ayiran, sirt hattina acilir. Buradan hafif alcalarak amfitiyatroya varilir. Bu bolge ayni zamanda Kayacik vadisinin sonunda, Narpuz’un girisine gelmeden yukari bakildiginda gri renkli gozuken carsak alinindan da varilabilen bir bolgedir. Rotanin bundan sonraki kismi Peck kulvari ile birleserek yukaridaki V-centige kadar cikar. V- centigin sag tarafindaki blogun uzerine duzgun yuzeyli 30 – 40° egimli kayadan yukselerek zirvenin batisinda kalan noktaya varilir. Bundan sonraki kisim da ise zirve noktasina dar bir sirt boyunca yuruyerek varilir.

Rota dag uzerinde bulunan bircok rotayi takip etmek icin de cok elverislidir.

Cumartesi gunu yukarida bahsettigim sari sivriyi gectikten sonra bastiran sis yuzunden sag taraftaki kapi yerine bu sivrinin hemen uzerindeki duvarin dibine geldik. cokca yapilan hatalardan birine biz de dusmustuk bu rota uzerinde. Alper’in kapiya giden bir yan gecis bulmasiyla biz de yarim saatte bivak yerine vardik. Oldukca keyifli bir aksam yemegi sefasindan sonra saat 19:00’da uykuya daldik. Ertesi gun saat 7:00’de kalkip cantalarimizi hazirladiktan sonra 7:30’da Peck kulvarina girdik. Burasi balik sirtini andiran ve yan duvarlari kirmizi renkte bir pasaj. Rota boyunca irili ufakli setler asilarak yukseliniyor. Kulvarin sonunda V- centikten saga, zirve kutlesine, donulup yukselirken ki kisim bir miktar buzu hala barindiriyordu.

Zirve’ye saat tam 10:00 da vardik. Lacivert gokyuzu ve muhtesem Aladag’larin manzarasini bir saat boyunca seyrettik. oglen atistirmasini yapip saat 11:00’de donuse dogu sirtindan basladik. (N1) rotasindan inisi tamamladik ve saat tam 13:30’da Sokullupinar’a vardik. Buradan da kirk dakikada dagevine giderek ust bas degisikligini yaptiktan sonra kutlama faaliyetine basladik. . .

Alabalik ciftligindekileri dehsete dusurecek gaddarlikla muamele ettigimiz balik, salata ve hatta ekmek ve keyif biralarindan sonra yola cikip Burak’in fotograf makinesinde kalan son pozlari da abuk sabuk resimlerle doldurduk. Ardindan bir gun once Batman’dan yola cikip Adana’ya mal goturmus, bize rastladiginda ise Pozanti’dan Denizli’ye gitmekte olan Pozanti’li Kemal’in son model 25 ton ceken BMC’sine binerek Nigde’ye vardik.

Iste bir faaliyet daha boyle gecti. Herkese sevgiler ve iyi faaliyetler.

Ali D. Ozbakir

FAALİYETE İLİŞKİN NOTLAR:

Burak’in sahip oldugu inanilmaz ilginc metabolizma… (Bkz. South Park: Stan)

Alper’in her kosulda sanki imparator yatagindaymis gibi uyuyabilmesi ve uykusunda birden hortlayip birkac kelime ettikten sonra ayni aleme geri donmesi. ( Burada her kosuldan kastedilen surekli kayan bivak, otobusun en arka kosesinin catlagi, camardi minibusunun gunese bakan kismi…)

“Tabi tabi”lafinin psikolojik baski unsuru olusturabilmesi…

2003 model BMC kamyonun sofor mahalinin uc dagci ve malzemelerini alabilmesi…