23/08/2013 Alaca/Aladağlar – Furkan Dodurka, Adil

Kullanılan Ekipmanlar:

Süre: —

Tırmanış Raporu:

Saat 23:30 civarı kalktık. Kahvaltı yapıp, kampı topladıktan sonra 00:10 civarı Ortaburun ile Kalatepe arasındaki ormana giden patikaya girdik. Kısa sürede ormanı geçip, Mangırcı Vadisinin çarşaklarına ve kayalıklarına ulaştık. Sağa dönüp kortekli tepeye doğru yükselmeye başladık. Çarşakta S çizmem gerekirken dimdik çıkıp, baldırlarımın iflasına neden oldum. 03:30 civarı Kortekli tepeye ulaştım. Burada performans farklılığından kaynaklanan kısa bir iletişimsizlik yaşadık. On dakika sesimi duyuramadım diye teknik kurul aranmaz öyle, önce sen gidip bi bakınacaksın. Kortekli tepenin zirvesine çıkan 3-5 metrelik babaya tırmandıktan sonra sola donup, Alacabaşına çıktık. 05:05 civarı Alacabaşı ile Alaca arasındaki bivak yerine ulaşıp, 20 dakika kestirdik. Son iki gündeki toplam 6-7 saatlik uykunun ve yarı kamp yüküyle o kadar çarşak çıkmanın üzerine bu yirmi dakikalık kestirme ilaç gibi geldi. 05:25 civarı tekrar yürümeye başladık. Hava aydınlanmış, Alaca Batı Yüzü görünmeye başlamıştı. 5. günün şafağında doğuya bakınıyor beni bu yüze tırmanmaktan kurtaracak birini arıyordum. Karşımızda dümdüz duran duvarın ipsiz bir şekilde neresinden tırmanacağımızı düşünürken kendimi rotaya girmiş buldum. Başlangıçta çarşak ve I-II derecelik kaya tırmanışlarıyla yürüye yürüye ilerlediğimiz rota sonrasında birazcık sertleşti. 3-4 metre kadar III’lük bir etap tırmanıp az bir çarşağa ya da sete rastlıyor sonra gene aynı II-III sertliğinde 3-4 metrelik bir etaba rastlıyorduk. Yorgunluk, uykusuzluk, sırtımda sonradan tartığım kadarıyla yaklaşık on kiloluk çanta, baldırlarım çarşak çıkmaktan bitap düşmüş halde o rota bayağı ürkütücü dolayısıyla da zevkli geçti. Hele irtifa artıkça iyice korkutucu oldu. Yer yer çantayı atıp canımı kurtarmayı düşünmedim desem yalan olur. 07:20 civarı Alaca’nın nam-i diğer Lorut’un zirvesine ulaştık. Bir beş-on dakikayı bi şeyler atıştırıp, zirve defteri, fotoğraf faslıyla geçirdikten sonra Avcıbeli Geçidine doğru devam ettik. Kitapta bahsedilen III+’lık baca etabından gayri biraz daha zorlayabilecek iniş etapları ve boşluklu yan geçişlerden sonra 09:45 civarı Avcıbeli Geçidine ulaştık. Furkanın Kaldı’da Alaca Batıya nazaran daha zorlayıcı etaplar olduğunu söylemesi üzerine buradan dönmeyi düşünürken, gözümü kestirebildiğim noktaya kadar devam etme kararı aldım. Fazla gelen eşyalarımı buraya bırakmak için durmuşken mola verdik. Moladan sonra dönüş kararı alıp, Avcıbelinden inişe geçtik. Parmakkayanın önünde YTUDAK’dan Sefa ile Rauf’un kampına rastlayıp, biraz muhabbet ettik. Faaliyetin devamında bivak atmayı planladığım Sulagenkeler mevkinde sürü olduğu bilgisini verdiler. Sefa ile Rauf’un yanından ayrıldıktan sonra Furkan’la ayrıldık. O Sarımemetlere ben Sulagankelere yöneldim. Bir 5-10 dakika sonra telefon sarjımın azaldığını ve bivak atacağım yerdeki koca sürünün rahatsızlık vereceğini düşünüp, 12:00 civarı Sarımehmetlere doğru geri döndum. 14:00de Sarımemetlere ulaşıp, yemek (konserve barbunya) yedikten sonra teknik kurula bilgi verip 17:00 civarı yattım.