24/08/2013 Solkulvar/Erciyes – Jassam Saka, Anıl Çelik

Merhaba ITUDAK

ilk basta orta degisik oldugunu belirtmek istiyorum

Saat 19.30’de Erciyes kayak merkezine ulastik. Jandarmaya ugrayip kayit yaptirdiktan sonra dagevine gelerek cikis hazirliklarimizi tamamladik. Saat 20.00’da acik ve guzel hava gecede yuruyuse basladik. Saat 21.35’da telesiyejin son duragindaki eski dag evine ulastik. ilk molamizi burada verdik.45 mola ve ayni zamanda yemek molasi.

11:45 gibi kamp alani geldik yanimzda cadir ve bivak var ben bivakta kaldim hava cok guzel saat 4:30 kalkis saat verdik .

Saat 7.15’da Seytan Bogazi rotasinin baslangicina geldik. Ikinci molamizi Atnali rotasinin onunde vererek cikis rotalarini inceleyip Anil(faaliyet sorumlusu) sol kulvar rotasindan tirmanmaya karar verdi.

Erciyes zirvesine cikis rotalari acik ve net gorunuyord . ozlem ekip arkadasim gece yolculuk esnasinda rahatsizlanmasi performansini dusurdu ve tirmanista zorluk cekmesi uzerine kendi temposu ile yuruyuse devam karari verdik ama rota ortasinda ozlem ekip arkadasim yoruldu ve donmeye karar verdi . Buyuk guc kaybetmemiz, grup performansini dusurdu sebeb oldu.

Saat 09.50’de Horguc Kaya’nin yanina ulastik. Zirveden inen dort kisi karsilastik. Rotanin kalan kismi hakkindan bilgi alip, tebrik ettik. Grup performansinin dusmesi uzerine ucuncu molamizi verip durum degerlendirmesi yaptik.

Horguc kayanin sagindaki patikayi takip ederek carsakli alandan yatay gecerken zirvesine sirt hattini dogru yolumuz devam ettik . Seytan Bogazi icindeki yari carsakli ve kayali alani takip ederek Horguc Kaya – Kucuk zirve boynuna saat 10.55’de ulastik. iki kisi grubumuz tamaminin saat 11.15’de boyuna cikmasi uzerine ikinci zor tirmanisi da tamamlanmis olduk.

Horguc Kaya-Kucuk Zirve sirt hattina cikmanin sevinciyle tirmanisa devam ederek saat 11.30 Kucuk zirveye (3917 m) ulastik

Kucuk zirve ile buyuk zirve arasindaki boyunu gecip Buyuk Zirveye saat 12.00’de ciktik. Buyuk Zirve magarasindaki zirve defterini imzalayip fotograf cektik. Buyuk Zirvenin iple tirmanilan bolume cikmak istedik ip var ama ben yorgun cikmadim .Saat 12.45’te Buyuk zirveden inise basladik.

Horguc Kaya – Kucuk Zirve sirt hattinda ciktigimiz rotadan saat 13.00’da inise devam ettik. Zirveye cikmaya gelen yeni gruplarla karsilastik. Onlara sans dileyip inisimize devam ederek Saat 13.30’da Horguc kayanin yanina geldik.Sonra geldik yere indik. Inis cok kolay olmadi cok carsakli ve her yer kaya var. Grup performansi iyice dustu ve yavas yavas inmaya basladik .saat 15:30 kamp Alani geldik sonunda.