15/08/2013 Emler Klasik/Aladağlar – Rukiye Onal, Utku Fişek

Kulupten alinan esyalar: 2 adet telsiz, 1 adet bivak

Selamlar. Dedegol’deki egitim bitti biteli Utku’yla yapmayi dusundugumuz Aladaglar tanimasi icin sonunda bir tarih belirleyebildik ve faaliyeti gerceklestirdik. Yanimizda Omer B. Tuzel’in Aladaglar kitabi, gitmeyi planladigimiz yerlerle ilgili raporlar ve birkac haritayla 14 Agustos aksami saat 20.00’da Inan Turizm’le yola koyulduk.

1.gun
15.08.2013
7.45’te Nigde otogarda inip eski otogara gectik. Kahvalti vs. derken Salim Abi’yi arayip nerede bulusacagimizi konustuk ve saat 9.30’da Camardi otobusune bindik. Benzinligin bir tanesinde arayip benzinlikte oldugumuzu soyledik ama daha sonra 2 benzinlik daha gectik herhalde. 10.55’te Demirkazik Kopru’deydik ve Salim Abi bizi bekliyordu. Aladaglar’daki bir gruptan ya da kisiden(?) gelen istek uzerine onlar icin birkac yumurta, domates, ekmek alip yola devam ettik. 12.00’da Karayalak Vadisi girisine geldik. Kisa suren toparlanmanin ardindan bir gazla duzlesmis patika yoldan ilerleyip sagdaki sirta dogru yoneldik. Bunun nedeni Kapi’yi gordugumuzde Kayacik Tepesi’ne baktigimizi ve tepenin dogusuna uzanan iki sirtin arasinda oldugumuzu sanmamizdi. Dogru yolda miyiz, degil miyiz, acaba nereye gidiyoruz gibi sorularla ilerlemeye devam ettik. 1 saat sonra kayaliklarda ilk molamizi, 1 saat daha sonra ikinci molamizi verdik. Saat 14.25’te bir duzlukle karsilastik. Utku’nun yola cikmadan aldigi Celikbuyduran’dan Emler, Eznevit, Karasay kerterizleriyle Eznevit Yaylasi’nda gordugumuz tepelerin zirvelerin kerterizleri birbirine uyuyordu. “Aaa Utku bak cesme, duzluk, burasi mi ki, Adil cesmenin orda telefon cekiyor demisti” der demez telefonumun da biplemesiyle Eznevit Yaylasi’nin Celikbuyduran olduguna inandik. Nerede oldugumuzdan emin olmayi denerken kamp hazirligi ve manzaranin guzelligiyle ilk gunumuzu gecirdik.c

2. gun 16.08.2013
4.50’de kendimizi Celikbuyduran’da saniyor oldugumuz icin Emler’e dogru zirve denemesine ciktik. Aslinda orasi Eznevit’ti ve kuzey-bati yuzunu rotayi soldan belirleyerek ilerlememiz gerekiyordu. Her seyin guzel oldugunu dusunurken sagdan ilerledigimiz icin karsimiza tirmanmamizi gerektiren ve guven vermeyen kaya etaplari cikmaya basladi. Olabilir deyip birkac set gectikten sonra ilerleyebilecek bir yer kalmamisti. Yanlis yaptigimizi fark etmistik fakat devam edebiliriz diye dusunduk. Utku Emler sandigimiz Eznevit’in tepesine ulasmak icin zorlu bir kaya etabini cikmak zorunda kaldi, saat 11.00. Ben o etabin asagisindaydim ve telsizle iletisim kuruyorduk. Sol tarafta gecis olup olmadigina bakmak icin ilerledim ama cok fazla debelendigimizi fark edince kaya etabinin basina geri donup beklemeye basladim. Utku orayi cikmamasi gerektigini inerken anladi… Cabalarimizin sonucsuz kalmasi moral bozukluguna neden oldu ve 12.00’da geri donuse basladik, 15.00’da kampa vardik. Saat 19.00’da Aykut aradi, ne yaptigimizi sordu. Yerimizi belli etmeye su ve yalagi soylerek basladim. Aykut Celikbuyduran’da yalak olmadigini soyleyince, Umut’la da konustuktan sonra, Eznevit Yaylasi’nda oldugumuzu netlestirdik. Sonra her sey yerine oturdu.

3.gun
17.08.2013

Yaptigimiz plani alt ust ederek Celikbuyduran’a kampi tasimak uzere saat 6.00’da yola ciktik. 7.30’da Kapi’daydik. Kapi’nin hayallerimde yasattigimdan farkli bir hale burunmesi cok kisa surdu. Carsak patikada yukari cikmaya calismak (carsak gibi gorunen ama kaymayan yerlerde inmesi ayri dert) ve dunun yorgunlugu bana fazla gelmis olacak ki hizimizi baya dusurdum. Utku sabirla benim ilermemi bekledi. Molalar uzadi, yol uzadi. Takip ettigimiz patikanin sola kivrilmasi ve son yukselisten sonra 12.00’da Celikbuyduran’a varabildik. Fransiz ve Italyan bir ciftle karsilastik. Biraz konustuktan sonra vedalasip cadirimizi kurduk ve direkt yattik. Gelir gelmez ictigim agri kesicinin etkisiyle toparlanabildim. Yemegimizi yedikten sonra Yedigol Platosu’na bakmak icin 16.15’te kamptan ayrildik. Celikbuyduran gecitinden gecip soldaki carsak yoldan ilerleyerek yukselmeye basladik. Emler zirveye cok yaklastigimizi fark ettik. Uzun suren ve yorucu kamp alani degisIkliginin uzerine Yedigol Platosu’na da bakariz, zirve de yapar geri doneriz dedik. Malzememizin yeterli olmasiyla birlikte saat 17.30’da Emler zirveye ulastik. Bilindik hareketler deftere yazdik, fotograf cektik, surasi suymus burasi da buymus deyip 30 dakika oyalanip 30 dakika da kampa donduk, 18.30.

4.gun
18.08.2013

Eznevit ve Karasay’i da cikarabilir miyiz diye aklimizdan gecmedi degil. Hadi bu seferlik boyle olsun diyerek, gunes de yuzunu gosterince, 9.30’da kampi toplayip donuse gectik. Carsak 2 saatte Kapi’ya ulasmamizi sagladi. 11.20’de Kapi’da, 12.00’da Salim Abi’nin arabasindaydik. Camardi’dan 12.00’da kalkan otobuse yetismeye calisarak 12.30’da Demirkazik Koprusu’ne geldik. Nigde otogarda indik. Bilet oldugundan gayet emin bir sekilde Nigde Inan’a yoneldik. “Istanbul’a bu aksam 2 kisilik bilet var mi?” diye sorduk. Kalmadi dediler. Butun otobus sirketlerini dolastik. En sonunda Metro’da ek seferde yer bulduk ve eski otogarin oradaki burolarina gecip aksam 20.30’a biletimizi aldik.

Otobusumuzun kalkmasina yaklasIk 5 saat olmasi bizi etrafi gezmeye yoneltti. Once Damak Lahmacun adli bir restaurantta guzelce karnimizi doyurduk. Daha sonra yurumeye basladik. Canayakin insanimiz bizi gordugunde hello’sunu, where are you from, what is your name’ini eksIk etmedi. Nigde Kalesi’nde oturup zaman gecirirken de turist sanildik. Sagolsun Utku’nun sari saclari! Belli araliklarla ya dugun konvoyuyla karsilastik ya da sunnet. Bir ara uzaktan bir dugunu izlemek istedigimizde dede yasliliginda bir amca gelip etli ekmek yiyip yemedigimizi sordu. Yememistik, hayir dedik. Sonra bizi hareketli bir kalabaligin arasindan gecirip halay cekenlerin kosesinden dugun sahiplerinin yanina goturdu. Dugun sahibi adamla opusup tokalastik ardindan kiymali pide diyebilecegimiz “etli ekmek”imizi aldik, yaninda ayranla bir guzel yedik. Ortadan firlayan pelerinli sopali 2 cocugu gorunce sunnet yemegi yedigimizi anladik. Saat yaklasinca eski otogara dogru yol alip guzel gecen faaliyetimize noktayi koyduk. Bu arada faaliyetin adi “sonradan tanima”.

Saglicakla,

Rukiye Onal

Fotograflar: http://goo.gl/oj4t5I

Metro Turizm: 68 TL, ek sefer 80 TL.

Inan Turizm: 60 TL.

Nigde otogardan eski otogara giden minibus: 1,5 TL.

Eski otogardan Demirkazik Koprusu’ne giden Camardi otobusu: 8 TL.
7.30, 9.30, 15.30 ve 17.30’da kalkiyor.