26/08/2019 Kuzey Klasik Tanıma/Kaçkarlar – Melek Tanrıkulu, Büşra Akbulut, Çağatay Gödek

Tarih: 26/08/2019

Ekip: Melek Tanrıkulu, Büşra Akbulut, Çağatay Gödek

Faaliyet Sorumlusu: Melek Tanrıkulu

Yer/Bölge: Kaçkarlar

Rota: Kuzey Klasik

Kamp Yeri: Öküz Çayırı (Öküz Yatağı)

Kullanılan Ekipmanlar:  Çadır, Bivak, 3 Kask, Telsiz ve Pusula

Hava Durumu: Sisli

Tırmanış Raporu:

26 Ağustos Pazartesi

25 Ağustos günü Melek İstanbuldan yola çıktı. Ben ve Büşra İstanbulda olmadığımız için sağ olsun Melek kulüpten alınan malzemeleri Rizeye kadar getirdi. Sabah 7 civarı Melek ile Ardeşen otogarda buluştuk, yaklaşık 1 saat sonra Selim ile Büşra kiraladıkları araçla bizi aldı ve Çamlıhemşinde kaldıkları eve gittik. Evde son kontrollerimizi yaptık, Jandarmaya da haber verip araba ile Yukarı Kavruna doğru yola çıktık. Yol bozuk olduğu için araba ile Galer Düzüne kadar geldik ve Selimden ayrılıp Yukarı Kavruna doğru yürümeye başladık. Aşağı Kavruna vardıktan sonra yolda yürümeye devam ederken sağ olsun oradan yukarı giden Necip abi bizi arabası ile Yukarı Kavruna kadar çıkarttı. Yukarı Kavruna vardığımızda sisten dolayı görüş mesafesi çok fazla düşmüştü ve bizde yemek yiyip sisin dağılmasını bekledik. Yemek yediğimiz yerde çalışan kişi ile biraz muhabbet ettik ve faaliyet raporuna Kuzey Klasik rotasının açıklamasına yanlış güzergahı yazdığımızı fark ettik. Saat 15.00 civarı Öküz Yatağına doğru yola çıktık. Yağmurlu ve sisli bir havada patikayı takip ederek yaklaşık 3.30 saatlik bir yürüyüşün ardından kamp alanına ulaştık. Bastıran yağmurdan dolayı hızlıca çadırımızı kurduk ve hemen çadıra girdik. Yemeğimizi yedikten sonra yarın için planımızı yapıp saat 21.30 civarı uykuya geçtik.

27 Ağustos Salı

Sabah 05.00 civarı uyanıp kahvaltı yaptık ve 05.50 gibi yola çıktık. Şansımıza hava açıktı ve rahat bir şekilde ilerledik. Yaklaşık 1 saat sonra Kapı denilen yerin girişine geldik ve 1 saat sonrada Kapının sonuna vardık ve oradan sonra işaretleri takip ederek saat 10.50 de Kaçkar Dağı zirveye ulaştık. Zirveye vardığımızda sisten her taraf kapandığı için çok fazla bir yeri göremedik. Zirvede yarım saat boyunca oyalandıktan sonra inişe başlayacakken doluya yakalandık ve kuzey çıkışı görece zorlu olduğu için çıktığımız yerin tehlikeli olabileceğini düşünerek güneyden inip Dilberdüzünde bivaklamaya karar verdik. Yaklaşık 2 saatlik bir yürüyüşün ardından önümüzde ilerleyen turistlere yolu sorduk ve onlarda bize Deniz Gölüne giden yolu söyledi. 30 dakika sonra Deniz Gölüne vardık ve orada kamp atan kişilerden bir abiye bivakladıktan sonra diğer gün Öküz Yatağına nasıl dönebiliriz diye sorduk ve olduğumuz konumdan oraya gitmemiz için 1.5 günlük bir yürüyüş yolu olduğunu söyledi. Dilberdüzüne gelip bivaklarsanız diğer gün Güneyden zirve yapıp Kuzeyden inerek Öküz Yatağına ulaşabileceğimizi söyledi. Bizde bivaklamaktan vazgeçip Öküz Yatağına gitmeye karar verdik. Oradaki abi sağ olsun bir kağıda gideceğimiz rotayı kabataslak çizdi ve bizde saat 14.00 civarı Deniz Gölünden (Büyük Peşovit) ayrıldık. Deniz gölünün oradaki aşıttan çıkıp Küçük Peşovit Gölüne ulaştık ve Küçük Peşovitin sağından ilerleyip yaklaşık 2 kilometre ileride olan aşıttan tekrar çıkıp oradan Davalı yaylasına doğru alçalmaya başladık. Yaylaya indikten sonra tekrardan 2 aşıt daha geçmemiz gerekiyordu fakat sisten dolayı gideceğimiz yönü saptayamadık. Saat 17.30. civarı bölgede otlayan sığır sürülerini gördük. Etrafta bir yerleşim yeri gözükmüyordu. Bivaklamak için gözümüze birkaç bölge kestirdik. Sığırların ilerideki vadiye doğru gittiklerini görünce orada yerleşim yeri olduğunu düşünerek sürüyü takip ettik. Yaklaşık 30 dakika sonra mavi çadırdan çatılar gördük ve oraya doğru ilerledik. Yaylaya vardıktan sonra orada sağ olsun Bedriye abla ve oğlu Fikri bizi evlerinde misafir ettiler ve yarın buradan gideceğiniz yere hareket edersiniz dediler. Fakat yolu şaşırmıştık ve nasıl gideceğimizi bilmiyorduk. Fikri bizi Kavrun Geçidine kadar götürebileceğini söyleyince bizlerde rahatladık. Akşam güzel bir yemek yiyip, sobada ısınıp, çay içtikten sonra dışarıda etrafı çadırla çevrili barakada uyuduk.

28 Ağustos Çarşamba

Sabah bizi Geçide kadar Fikri götürecek diye 7.30 gibi uyandık ama Fikri işi çıktığından dolayı gitmişti. Bedriye abla sağ olsun kahvaltı hazırlamış bize, biz de kahvaltımızı yaptık. Fikri gittiği için başımızın çaresine bakmak zorunda kaldık. Yola koyulduk ve biraz ilerledikten sonra hayvanlarını otlatan Mustafa ile karşılaştık. Dün Melekle bir iletişimi olduğu için bizden haberi vardı ve Bize geçidin patikasını tarif etti. Patikaya girdikten sonra geçide doğru yola koyulduk. Geçidin tepesine vardığımızda yine sis her tarafı kapatmıştı ve alçalmaya başladık. Yaklaşık 1.30 saat sonra ileride Apivanak yaylasını gördük ve bir sapağı kaçırdığımızı fark ettik. Ya geri dönecektik ya da yaylaya inecektik. Yaylaya inmeye karar verdik ve yaylaya indikten sonra buradan Samistal yaylasına araba yolu var mı diye sorduk ve olduğunu öğrendik. Yine yolu şaşırmamak için araba yolundan dönmeye karar verdik. Saat 12.30 gibi Apivanaktan yürüyüşe çıktık ve önce Palovit, ardından Samistal ve son olarak Yukarı Kavruna ulaştık. Saat 19.00 civarında Yukarı Kavruna vardığımız için Öküz Yatağına gitmemeye karar verdik. Selim Yukarı Kavruna gelip bize yiyecek, içecek getirdi ve gece Kavrunda konakladık.

29 Ağustos Perşembe

Sabah 05.00 civarı uyanıp Öküz Yatağına doğru yola koyulduk. Saat 6.50 gibi kamp alanına ulaştık. Gittiğimizde Çadırın öküzler tarafından 1 polünün kırıldığını ve 2 ayrı yerden yırtıldığını gördük. Hızlı bir şekilde kampımızı topladık ve Kavruna indik. Oradan Trabzon Merkeze geçip birbirimizden ayrıldık.

Ekler-Öneriler:

1) Kaçkarlarda sis nedeniyle çok erken yola çıkmak gerekiyor, bizim gittiğimiz tarihlerde öğleden sonraları çoğunlukla sisli geçiyor.

2) Öküz çayırı gibi otlak hayvanlarının bulunduğu yerlerde çadırın çevresine taş dizilebilir belki.

3) Sisli havalarda Gps veya Gpsli iyi bir telefonla yola çıkmak faydalı olabilir(yedek güç kaynağıyla beraber).

4) Bizde bulunan harita eski bir tarihe ait olduğu için çok iyi kullanamadık. Güncel bir harita ile gidilirse daha fazla iş görür diye düşünüyoruz.

KAMP ALANINA DOĞRU GİDERKEN MEZOVİT ÇAYIRI VE MEZOVİT KULELERİ

KAPININ YUKARISINDAN DAĞLARA DOĞRU BİR BAKIŞ

KAÇKAR ZİRVE

DENİZ GÖLÜ (BÜYÜK PEŞOVİT)