31/08/2019 Emler Klasik Tanıma/Aladağlar – Gizem Atıcı, Ahmet Selçuk Tunçer

Faaliyet Sorumlusu: Ahmet Selçuk Tunçer

Rota: Emler Klasik

Kamp Yeri: Çelikbuyduran

Kullanılan Ekipmanlar:  Çadır, 2 kask, ilkyardım çantası, bivak, pusula, bölge haritası

Hava Durumu: Faaliyet boyunca açık

Dedegöl final eğitiminden sonra Gizemle birlikte tanıma yapmayı kararlaştırmıştık. Okuduğumuz raporlardan tanıma için en uygun rotanın Emler-Karasay-Eznevit olduğuna karar vermiş ve faaliyet tarihini de 29 Ağustos-1 Eylül olarak belirlemiştik. Ben 29 Ağustos akşamı saat 22.45 otobüsüyle Uşak’tan, Gizem de aynı tarihlerde kendi faaliyetlerini planlayan İsmail ve Volkan ile birlikte 21.30de İstanbul’tan yola çıktı. Yeni otogarda buluştuktan sonra servisle eski otogara gidip eksiklerimizi tamamlamak için alışveriş yaptık ve 11.00 Çamardı minibüsüne bindik. 12.30da Salim Abideydik. Hazırlanalım çantaları düzenleyelim falan derken 13.30da yola koyulduk. Sokullupınar’da İsmail ve Volkandan ayrılıp 14.05te yürüyüşe başladık. Yaklaşık 45 dakikalık bir yürüşten sonra izlediğimiz patikadan şühpe ettik ve Aysunla haberleştik. Yanlışlıkla Narpuz Boğazına ilerlediğimizi ve geri dönmemiz gerektiğini anladık ve aynı yoldan geri dönüp Karayalak Boğazı’na yöneldik. Yalakta sularımızı doldurduktan sonra Gelincik Kayaların altından yola devam ettik. 17.25te  Kapıya vardık ve 20 dakikalık ufak bi atıştırma molası verdik. Kapıyı geçtikten sonra patikanın devam ettiği yön konusunda biraz kafamız karıştı ancak patikayı belirttiğini sandığımız işaret çığ kazasında hayatını kaybedenler için koyulmuş anıt deftermiş- bunu dönüş yolunda fark ettik tabi. Biz yola devam ederken hava bir yandan kararıyordu ve bundan sebep “karanlıkta patikayı kaybeder miyiz ki ya” tedirginliğiyle yola devam ediyorduk. Saat 19.00 civarına geldiğinde daha önce kamp atılmış ve temizlenmiş bir noktada gecelemeye karar verdik ve çadırı kurduk. 1 litre falan suyumuz vardı ve haritadan yaptığımız çıkarıma göre daha çok yolumuz olsa gerekti ama karanlıkta ilerlemeyi göze alamadık. Çadırı kurduktan sonra Aliyle haberleştik, hızlıca bir şeyler atıştırıp saat 21.00de tulumlara girdik. Saat 3.20de uyanıp ufak bi atıştırmayla 4.10da yürüyüşe başladık.  Akşam Aliyle yaptığımız konuşma sonucu kampı Çelikbuydurana taşımaktan vazgeçmiş ve zamanımız olmaması durumunda Eznevit-Karasaydan da vazgeçmeye karar vermiştik. 4.50de Çelikbuyduran kamp alanına vardık ve pınarı aramaya başladık. Ne kırılma notası ama. Yaklaşık 2 saat boyunca pınarı aradık. Kamp alanındakilerle ve Aliyle konuştuk en sonunda su kaynağının yönüne karar verdiğimizde saat 7.00 olmuştu. Bu sırada Gizem biraz üşümüş ve tuluma girmesi  gerekmişti. Saat 8.00e gelirken pınara varmış ve en sonunda kahvaltı çay faslıyla  keyfimiz yerine gelmişti. Molayı biraz uzun tutup 9.30da yürüyüşe başladık. Eznevit-Karasay’I iptal etmeye karar verdiğimiz için zaman konusunda rahat, goygoy yaparak zirveye vardık-11.30. Atıştırma-kahve ve zirve defteri faslından ve zirvedeki insanlarla sohbet ettikten sonra 13.00te dönüşe geçtik. Zirvede Büyükdemirkazık’ı kestik baya ama bakalım. Pınarda kısa bir moladan sonra yola devam ettik. Artan vaktimizi kamp alanında kitap okuma ve uyuklama etkinlikleriyle değerlendirdik. Akşam yemeğimizi yedikten, çay faslından ve dünyanın en güzel günbatımlarından birine şahit olduktan sonra yatışa geçtik. Gece vadide yuvarlanan taş sesleri tedirgin etse de iyi bi uyku çekip sabah 7.01de yürüyüşe başladık. 10.35te Sokulluya vardık ve enerjimiz yerinde olduğu için köye yürümeye karar verdik. 5-10 dakika gitmeden Adanalı bi aile bizi aldı ve Çukurbağ Köyüne kadar bıraktı. Salim Abilerin evden eşyalarımızı aldık ve 12.00 Çamardı minibüsüne yetiştik. İlkbahar Lokantasında karnımızı doyurduktan sonra otogar, oradan dağılmaca..

A. Selçuk.

Notlar:

•  Yanımıza 2X1.5 Litre su şişesi aldık. Daha fazla şişe alsak iyiymiş.
  •  Çelikbuyduran pınarının hemen üstünde kamp atılabilecek bir alan var. Suya erişmek için kamp alanı uzak kalıyor.
  • Zamanlama elzem bir konu.
  • Kondisyon hafife alınmamalı, ne kadar güç o kadar öteye..
    Yedigöller Platosu
    Zirvede
    Gözünü sevdiğimiz Çelikbuyduran pınarı
    Eznevit- Karasaya günün ilk ışıkları düşüyor

Geçide doğru yürürken Çelikbuyduran kamp alanı.