26/11/2009 Sivridağ Doğu Yüzü/Antalya – Alper Işın Duran, Umut Gökdeniz

Ekip: Alper Işın Duran, Umut Gökdeniz

Yer/Bölge: Antalya

Rota: Sivridağ Doğu Yüzü

Kullanılan Ekipmanlar: 1 Çift Yarım İp, kask, emniyet kemeri, iniş ve emniyet malzemeleri, karabinalar, ekspres, takoz seti, friend seti, çeşitli uzunluklarda perlon ve arabantlar, sikke ve çekiç (hiç kullanılmadı)

Hava Durumu: –

Rapor:

26 Kasım Perşembe öğleden sonra Antalyaya ulaştık. Şehir merkezinde alışverişi tamamladıktan sonra Sivridağ a doğru yola koyulduk. Hava kararırken çadırımızı kurup yemek hazırlıklarına başladık. Alper in muhteşem kavurmalı arpa şehriyesini mideye indirip erkenden yattık. Sabah saat 5.00 de çalan alarmla uyandık. Su ısıtmaydı kahvaltıydı derken 6.30 gibi çadırdan çıktık. Kısa bir yürüyüşle rotanın altına vardık burda malzemeleri düzenleyip son hazırlıkları tamamadıktan sonra 7.00 de rotaya girmiş olduk. Yaklaşık 100 mt kadar serbest yükseldikten sonra ip  açtık. 11.00 civarı kısa bir mola verip biraz sıvı aldık. 6 ip boyluk tırmanışın sonunda 13.30 gibi rahat bir sette 15-20 dakikalık bir mola verip çiğ köfteleri götürdük. Bu aşamaya kadar oldukça sağlam olan kaya yapısı yerini kısmen daha çürüklü bir yapıya bıraktı. Kısa bir ip etabının ardından ipi toplayıp serbest olarak devam ettik ve bu şekilde 100-150 mt kadar yükseldik. Tırmanışın biraz zorlaşmasıyla birlikte tekrar ip açıp 6 ip boyu daha bu şekilde devam ettik. 17.00 gibi zirve sırtına ulaştık ve biraz ilerledikten sonra oldukça rahat bir bivak yeri bulduk. Çantaları çıkartıp muhteşem Antalya manzarasına karşı kahvemizi içip çekirdek çıtladık:) Daha sonra sandeviçlerimizi yiyip biraz daha kahve içtikten sonra uykuya çekildik. Alperin önerisiyle uyku tulumu yerine çift bivak taşımakla yeterince konforlu bir gece geçirmiş oldum. Sabah 7.30 gibi uyanıp birşeyler atıştırdık biraz sıvı alıp toparlandık ve 08.00 de inişe başladık. 50-100 mt alçaldıktan sonra ipimizi çıkartıp 2 ip boyu iniş yaptık. Sonrasında yine bir süre yürüyerek alçaldıktan sonra tekrar ipi çıkarttık ve 5 ip boyu daha indik ve sonrasında ipimizi sırtlandık. 12.30 gibi slab kaya etablarından inişe başladık ve 150-200 mt alçaldıktan sonra ormana ulaştık. Burdan yaklaşık bir buçuk saatlik bir yürüyüşle 14.00 gibi kampa vardık. Yarım saatte toparlanıp arabaya doğru yola koyulduk. Antalyada yenilen akşam yemeği sonrası Geyikbayırına doğru yol aldık..

-Genel zorluk 4 derece kilit hamleler 4+/5-

-Kaya yapısı oldukça sağlam ve çok iyi doğal emniyet imkanı  sunuyor.

-İp inişinde 1 kez kum saatinde perlon bıraktık geri kalan tüm  inişleri ağaçtan yaptık.

-Çıkış ve inişte hiç sikke kullanmadık.