16/09/2009 İtoturumu Kuzey Yüzü/Aladağlar – Volkan Çakır, Duygu Dilaver

Ekip: Volkan Çakır, Duygu Dilaver

Faaliyet Sorumlusu: Volkan Çakır

Rota: İtoturumu – KuzeyYüzü

Kullanılan Ekipmanlar: Yarım ip, 6-7 sikke, kask, bivak, kişisel emniyet ve iniş malzemeleri, perlon bant, takoz seti, friend seti, 8 kilitli karabin, 4-5 dikişli perlon, 6-8 express, 2 çekiç ve nutkey.

Hava Durumu: Tüm faaliyet boyunca açıktı.

Süre: 3 Saat

Tırmanış Raporu:

Perşembe sabahı 11’de köye inip Salim Abi’ye uğradık.Güzel bir kahvaltı ve sohbetten sonra 13’de Arpalık’a doğru traktörle yola çıktık.15’te Arpalık’a kampı kurup bir şeyler yedikten sonra dinlenmeye çekildik.Ertesi gün 4’te uyanıp kahvaltımızı yaptık.5’te çıkış yapıcaktık ancak Duygu kendini biraz kötü hissettiği için 1 saat daha dinlenip 6’da kamptan ayrıldık. 7 civarı rotanın altına vardık.Sağdaki İtalyan Kulvarı’nı tercih ederek yükselmeye başladık. Yer yer çarşaklı dik bir kulvardan 1 saat kadar yükseldikten sonra birkaç metrelik kaya etaplarına geldik. Sonlara doğru kulvar iyice kapanarak diklik arttı ve III,III+ lık kaya etapları tırmanmaya başladık.Etabın ortalarında frictionlarımızı giydik. Kulvar tamamen kapandığında tam önümüzde IV+ lık bir baca,solumuzda ise yine IV+ lık çatlak hattı vardı. Bu noktada ip açmaya karar verdik.Çatlak hattını tercih edip 25-30m kadar tırmandık. Yukarıda sırt hattına ulaşıp yükselmeye devam ettik.Önümüze IV+ lık slap bir çatlak hattı çıktı.Yine ip açıp 25-30m kadar tırmandık.Yukarıdaki sette sabit istasyon vardı. Zirveye bağlanan sırt hattında III lük etapları çıkıp saat 10’da zirveye vardık.Yarım saat manzaranın keyfini çıkardıktan sonra Arpalık’a gelmesini beklediğimiz ekibi görünce inişe başladık. İp açtığımız etaplarda ip inişi yaparak 13’de rotanın altına vardık.1 saatlik rahat bir yürüyüşle kamp alanına geldiğimizde diğer ekip de çadırını kurmuştu.Dinlenip yemek yedikten sonra kampı toplayıp Cimbar’a doğru yola çıktık.Öbür ekipten Saadettin de bize katıldı.Saat 19’da Cimbar Oba yerine kampımızı attık. Cumartesi gününü dinlenmeye ve geçen yıl kaybettiğimiz Tanju Duru’yu anmaya ayırdık.Sabah erkenden kalkıp Saadettin’le birlikte Akçay Geçidi’nin altında Tanju Duru’nun vefat ettiği bölgeye gittik.Dönerken Dipsiz Göl’ün kenarında kamp yerlerini gören bir kaya bloğuna Tanju Duru anısına hazırladığımız plakayı yerleştirdik.Öğlen gibi kampa döndük.Saadettin Arpalık’taki ekibinin yanına gitmek için yola çıktı.Biz pazar günü için planladığımız Kocasarp çıkışı için günün geri kalan kısmını dinlenerek geçirdik.Gece hafif başlayan ve sabah şiddetlenen yağış sebebiyle Kocasarp çıkışından vazgeçip inişe başladık.Öğlen gibi Arpalık’a vardık ve yarım saat kadar Salim Abi’yi bekledik. Akşam Niğde’de kebabımızı yiyip otobüse bindik.

Malzeme: Kask, 4adet express, çekiç (iyi durumda).