27/08/2013 Emler Klasik/Aladağlar – Merve Kocaman, İrem Baksı

Kamp Yeri:

Kullanılan Ekipmanlar:  2 telsiz,1 bivak,1 kask,ilk yardim cantasi,cadir

Rapor

Egitim bittikten sonra herkesin girdigi ruh haline burunup tanima yapmaliyiz kafasiyla Iremle anlastik. Okudugumuz raporlardan ve gelen tavsiyelerden en uygun tanimanin Aladaglar’da yapilmasina karar verdik.26 Agustos saat 20.00da Istanbul’dan Nigde’ye Inan Turizmle yola ciktik.

1.gun

27 Agustos 7.50’de Nigde’ye ulastik. Servisle eski otogar denen yere 8.00’da geldik. Salim abiyle gorustukten sonra bir corbacida kahvalti yaptik ve Camardi otobusunun bulundugu yere ilerledik. 9.30 Camardi otobusuyle 1 saat 10 dklik sikis tikis bir yolculuk sonrasi Salim abiyle anlastigimiz Demirkazik koprusune ulastik. Salim abiyle gecirilen 1 saat sonrasi gelincik kayalara vardik. Salim abiden gerekli tuyolari alip cantalari bi gozden gecirip 12.00da yuruyuse basladik. Saat 13.15te kapiyi gectik ve jandarmayi bilgilendirmek ailelere haber vermek icin 20 dklik mola verdik. Sonrasinda Celikbuydurana ulasana kadar 20ser dklik 2 mola daha verdik ki son mola karasay gecidine giden yerdeydi ve oldukca bitkin dusmustuk,18.30da kamp alanina vardik. Yorgunlukla yemek yiyip aslinda yiyemeyip( istahimiz tum faaliyet boyunca kapaliydi)alarmi 6ya kurup 9 gibi uyuduk. Ilk gunun ve ilk faaliyetin verdigi acemilikle cadirin her hareketinde(ilk gece hatiri sayilir bi ruzgar vardi)hayvan mi yoksa insan mi diye korkuya kapildik daha sonra husnu kuruntu oldugunu ve ruzgar oldugunu kabul edip uykuya daldik.

2.gun

Bugunku plan emler-karasay-eznevit zirvelerini denemekti.Alarm caldiginda uyandik fakat hava soguk oldugundan tulumlardan cikamadik su isitip bol bol cay ictik bu boyle 8.30a kadar surdu.8.30da cadira degen gunesle keyfimiz yerine geldi,bir seyler atistirmak icin kendimizi zorladik ama yiyemedik. Cantalari hazirlayip 9.40ta yola koyulduk fakat cadirdan pek fazla uzaklasamadan bitkin dustuk. Cadirin hemen yanindan yukselen carsak patikada benim mide bulantim hat safhaya ulasti bide bas agrisi tuttu keza Iremde de mide bulantisi ve bas donmesi oldu. Oturup gecmesini bekledik daha da kotulestik irtifa hastaligi belirtilerini sayip kac tanesini gosterdigimizi saydik,ilk yardim cantasinda mide bulantisi icin ilac varmi diye baktik,aciz birseyler yiyelim duruma gore ya iner ya da devam ederiz dedik sonrasinda elma ve kuruyemis atistirdik, duzeldigimizi hissettik bu sirada saat bayagi ilerledi bu sebeple asil planimiz olan emler-karasay ezneviti iptal edip sadece emler yapmaya karar verdik. 12de yola koyulduk,14.00da zirveye ulastik 5 kisilik bir turist grubuyla mini bi sohbet ettik. Acelemiz yok nede olsa diyerek yaklasIk 2 saati genel rituelleri uygulayarak gecirdik(fotograf cekme; bu islem icin mini bi tripodumuz vardi, zirve defterini karalama, haritayla cevreyi tanima, atistirma). 15.40ta inise gectik inis oldukca keyifliydi kaya kaya 16.50 gibi kampa ulastik. Yemegimizi yedik, Irem bana uno oynamayi ogretti ama yorgun olmam sebebiyle fazla oynayamadan 20.00 gibi uyuduk. Gun icinde acaba gece manzara ne alemdedir diye konusmustuk gormek icin 2.30da uyanip iremi uyandirdim yaklasIk 45 dklik gokyuzu seyrinden sonra (o gece hic ruzgar yoktu ve aladaglar gecede cok mukemmel bi manzaraya sahip) uyumaya devam ettik.

3.gun
Aslinda bugun karasay-eznevit denenebilirdi ama donus biletimizi erkenden aldigimiz icin 8.30da uyanip kahvalti yaptik.Rahat rahat toplanip, Kocaeli dagciliktan biriyle sohbet edip, sularimizi doldurup 10.20de yola koyulduk.12.40da kapiya vardik. Salim abiyle haberlestik aileleri ve jandarmayi aradik biseyler atistirdik saat 13.00da tekrar yola koyulduk 14.00da Salim abiyle bulusup 15.45 nigde otobusune yetiselim dedik, Salim abi bi cayimizi icin dedi teklifi once geri cevirsek te sonra gitme karari aldik.Eve 15.30da ulastiktan sonra Nazmiye abla bari 16.30a binsinler rahat rahat icelim cayi dedi,peki dedik.Salim abi 16.00 gibi soforu aradi ve aci gercegi ogrendi bugun 16.30 seferi yoktu,yillardir ilk defa boyle birseyle karsilastiklarini soylediler 17.30 arabasiyla haberlesip iki kisilik yer ayirttiktan sonra bi guzel yemek yedik,keyif cayi ictik,sohbet ettik,misir yedik,Nazmiye ablayla fasulye temizledik ve saatimiz geldiginde Nazmiye ablayla vedalasip hatira fotografi cektirdikten sonra Salim abi bizi otobusun gectigi yere goturdu onunlada vedalasip otobuse bindik.19.30da Ulusoy turizmle Istanbula donduk. Faaliyet genel olarak egiticiydi Aladaglar gorduklerimizle kafamiza oturdu, yavas tempoluyduk yer yer aramizdaki uzaklik artti ve telsizle haberlestik. Molalarda su icmek bir seyler atistirmak onemli yukseklik sebebiyle bizim istahimiz yoktu yiyecegi gune gore ayarlamis olsakta cogunu geri getirdik. Aladaglar bizce ilk faaliyet icin oldukca iyi,patikalar belirgin, ragbet oldugundan insanlarla karsilasmak rahatlatici yalniz celikbuyduranin hor kullanilmasi tuvalet olarak kullanilan yerde tuvalet kagitlarinin islak mendillerin fink atmasi cadir yerlerinde konserveden,sigara izmaritine copler olmasi uzucu.Anadolu insaninin samimiyeti super, tekrar gelip guzel faaliyetler yapmak dilegiyle