27/08/2014 Kocasarp Kuzey Duvarı/Aladağlar – Umut Şenliol, Uğur Kıroğlu, Volkan Çakır

Tarih: 27/08/2014

perlonlar, kişisel emniyet malzemeleri

Süre:  –

Rapor

Rota genel olarak soldan sağa doğru çapraz bir hat izlemekte. Toplamda 13 ip boyu, maksimum zorluğu 6. Kaya yapısı ise oldukça çürük. Sanırım bugune kadar tırmandığımız en çürük duvar. Emniyet imkanı da kıt çürüklükten dolayı. Rotaya girebilmek için en yüksekteki 2 kar alanının arasından sete çıkıp sağa yan geçilmeli. Kaya çok çürük bu etapta (II-III)

1.ip: III+,IV 60m, Volkan
Setten yan geçişi yaptıktan sonra genişçe güzel bir kovukta ip açıyoruz. Sağımızda kalan çatlak yüzey sisteminden yükseliyoruz. Kaya çürük emniyet imkanı az.

2.ip: IV 20m, Volkan
Yükselmeye devam. Yan geçiş yapacağımız sete 1 ip boyunda çıkmayı planlarken 60m yetmiyor ve bu ip boyunda çıkabiliyoruz. Setin en solu hedeflenerek çıkılmalı. İstasyon: Kum saati

3.ip: II 40m, Volkan
Büyük setten sağa doğru kolay yan geçiş. Kovuğu geçip sağına dolandığımızda bacamsı bir yapının altında istasyon.

4.ip: IV+,V 60m, Volkan
Bacadan yükselip karşımıza çıkan yüzeyi sağından soluna doğru geçip sete varıyoruz.

5.ip: IV+ 60m, Volkan
Yukarda gözüken belirgin büyük kovuğa doğru yükselmeye devam ediyoruz.

6.ip: V+ 40m, Umut
Kovuğun sağ yüzeyindeki çürük etaplardan yükselip sağlam V+ lık etabı tırmanıyoruz. Sonrasında geniş bir sette istasyon.

7.ip: V+ 40m, Umut
Karşımızdaki ince çatlağı tırmanmak yerine sol taraftaki kolay yüzeyden yükselip çatlağın üstüne yan geçiyorum. Sabit sikkenin bulunduğu ufak sette istasyon.

8.ip: VI 40m, Umut
Başlarda görece kolay (V/V+) güzel emniyet imkanı olan etap sonrasında 3 no camalot(bd yaylı takoz) dan geniş bir çatlağa dönüşüyor. Eğer 4 no cam yoksa yanınızda emniyetsiz bir şekilde 10-15m kadar çatlağın sağındaki solundaki ufak tutamak ve basamakları kullanarak yükselmeniz gerekiyor. Bizce bu etap VI- den zor. O yüzden VI dedik. Sonrasında yan geçişin başladığı yerde istasyon.

9.ip: II 35m, Umut
Sağa doğru kolay yan geçiş. Etabın dikleştiği yerde istasyon.

10.ip: III 40m, Uğur
Sağa yukarı yan geçişe devam.

11.ip: V 55m, Uğur
Sanırım bütün duvarın en çirkin ip boyu. Emniyet imkanı neredeyse hiç yok. Kaya çok çürük. Hafif sollu yukarı doğru yüzey tırmanıyoruz. Uzun bir arayış sonrasında istasyon.

12.ip: IV 20m, Volkan
Biz bulunduğumuz setten sağa yan geçmeyi tercih ettik. Ancak hafif sağlı yukarı devam edilirse aynı yere bağlıyor.sağa yan geçip genişçe bir kovukta istasyon.

13.ip: IV+, V 60m, Volkan
Sola yükselerek devam artık sırt hattı gözüküyor. Sırtta istasyon.

Son 3 ip boyu çok çürük, Dikkat!
Böylece rotayı 9 sa 20 dk da 13 ip boyunda bitirmiş oluyoruz. Sırttan 20m kadar yükselip zirvede mola veriyoruz.

İniş:
kuzeybatı sırtı rotasından yapmak en mantıklısı. Volkanın yolu bilmesi çok işimize yarıyor. İniş rotasını bilmeyen birinin kaybolma ihtimali yüksek. Sırttan omuza alçalıp yanyana bulunan iki baca sistemine kadar iniyoruz. Yukardan bakınca sağda kalan bacanın başında güzel bir babaya dolanmış perlon var. 20m kadar ip iniş yapıp setten solda kalan sırt hattı üzerindeki ufak geçitlerden gecerek IV lük yan geçişe geliyoruz. Serbest yan geçip sonrasında gelen slab etabı da geri tırmanarak iniyoruz. İp açmadan geçtik ama boşluk hissi var. Aşağıda gözüken sırt
hattını izleyerek kampa varıyoruz. Zirveden çadıra dönmemiz 3 saati buldu. Eğer yan geçişte ip açacaksanız daha uzun sürecektir. Ağustos sonunda havanın 8 de karardığını inişin son bir saatinin yürüyüş olduğunu düşünürsek en geç 6 da rotayı bitirmek gerekir bizce. Öbür türlü iniş tehlikeli olabilir. Bivaklamak da bir seçenek tabi ki.