27/08/2020 Alaca/Aladağlar- Yücehan Kutlu

Rota: Alaca

Ekipman: Kask

Hava Durumu: Açık

Ağustosun 27sinde motorla İstanbuldan yola çıktım planım Aladağlarda bir kaç gün takılmak sonra da Medetsize geçmekti. İstanbuldan çıktıktan 2 gün sonra akşam saatlerinde Demirkazık köyüne vardım. Geceyi dağ evinde geçirdim, lisansım var diye pek zorluk çıkarmadılar,  oda için de sanırım 35 tl gibi para verdim. Ertesi gün Sarımehmetlere kamp attım. Gün boyu boş boş takılıp börtü böceğe bakıp, kitap okudum. Gece de erkenden yattım. Sabah gün aydınlanmaya başlarken Alaca için yola çıktım. Çıkışı mangırcıdan geçip batı tarafından, inişi ise avcı beliden yapmayı düşünüyordum. Emli de ilerlerken ayakkabı tabanım hafif açılmaya başladı, idare eder diye düşündüm. Ama gittikçe daha da açılmaya başladı. Körtekli tepeye geldiğimde bir tabanım tamamen çıkmış diğeri ise yarısına kadar çıkıp önden sarkık bir şekilde duruyordu. Çıkan tabanı sırt çantandamdan söktüğüm perlonla tutturuyordum. Diğerini de pantalonumun kemerini söküp o şekilde sağlamlaştırdım. O şekilde bir yarım saat daha ilerlemeye çalıştım ancak çarşaklarda tabanlarım perlonlardan kurtulup kayıyordu sık sık durup tekrar perlonları sıkılaştırıp tekrar devam ediyordum. Bir süre sonra bu mücadele sonunda çok az mesafe kat edebildiğimi fark ettim. Zaten bazen hiç olmadık yerde tabanım ters dönüyor saçma pozisyonlarda kalıp kendimi zorlanarak indirip yaptığım ilerlemeyi de kaybediyordum. Açıkçası zirve yapamayacağımı anlayalı baya olmuştu ama saat hala daha erken olduğu için geri dönmüyordum. Ama artık canım sıkılmıştı. Dört saatte çıktığım yeri tabanlarımı düzelte düzelte dokuz saatte indim. Tabansız Medetsiz de yalan olmuştu, bir gece daha sarımehmetlerde kaldım sonra Antalyaya doğru yola çıktım.