27/10/2007 Kaldı Klasik Denemesi/Aladağlar – Uğur Akagündüz, Özgür Cebeci

Yer/Bölge: Parmakkaya Vadisi, Akşampınarı/Aladağlar

Rota: Kaldı Klasik

Kullanılan Ekipmanlar: 3K

26 ekim cuma gecesi 21:30 arabasıyla Nigdeye geldik.Corba icip 6lt suyu bakkaldan aldıktan sonra (aksampınarında su yokmus) 9:30 arabasıyla Çamardıya geldik.Daha onceden konustugumuz salim abi bizi bekliyordu.Acelesi olan 2 arkadası arpalıga bırakıp 11:30da bizi aldı.Sarı Mehmetlerden 2 lt su daha aldıktan sonra salim abiyle pazartesi saat 14:00’te bulusmak uzere vedalasıp Aksam Pınarına cıktık.Kampı kurup yemek yedikten sonra(kavurmalı sehriye 10 numara oluyor tavsiye edilir)birazda geyik yapıp yattık.Gece saat 1:00 gibi kalkıp hazırlandık ve 2:30 da yola cıktık. Hava muhtesemdi,harika bir ay ısıgı esliginde (kafa lambalarını kullnmamıza gerek kalmadan) 6:00da avcı veli gecidine vardık.Benim zorlanmama ve ozgurun usumesine ragmen ikimizde moral kazanmıstık.Avcı veli tepesinin arkasında ruzgarsız biryerde gunesin dogusuyla aciga cikan muhtesem manzarayi izlerken mola verip birseyler atıstırdık ve rota hakkında biraz kafa yorduk. Velhasılkelam (özgürün lafıdır bu) kaldıbasının sagında kalan bacamsı gecidin altindaydik. 2-3 dereceli tırmanıslar yaparak (yer yer kulvarın icinde iz de acarak)gecidi gectik.Arka taraftaki carsagıda indigimizde saat 9:00 da kaldının onundeydik.Sonunda futbol sahasını bulmustuk.Faaliyeti n en zor kısmını astigimizi dusundugumuzden olsa gerek rehavete kapılıp asıl rotayı gozden kacırdık.Ben zirveye giden patikayı farketmis olmama ragmen nedendir bilinmez onun aradıgımız rota oldugunu dusunmedim.Sanı rım rotanın zirveye bir sırt ve kılcıkla baglandıgına sartlanmıstık. Bu yuzden daha guneydeki bir yerden yukselmeye basladık fakat rota gitgide zorlasmaya baslamıstı ve onumuze cıkan delik(harbiden koca bir delikti) nedeniyle daha fazla ilerleyemedik. Zirveye yaklasık 50 metre kalmıstı ve bu tam bir hayal kırıklıgı olmustu.Cozum arayısına girmistik ve ozgur yaptıgı bir kac maymunlukla kılcıga kadar ulastı.Fakat ordaki manzara bu işin olamiyacagını acık bir sekilde anlatıyordu.Sag taraf duvar sol taraf bosluk onde ise yarım metre genisliginde 5-6 metre yuksekliginde kuleler.Saat 10:30da dusunceler icinde manzarayı izlerken (insanlar burdan nasıl gecer anlamaya calısıyoruz) erzagımızı ve suyumuzu neredeyse bitiridik ve 11:00 gibi inise gecitik.Donuse gecmeden once Kaldıyı son bir defa suzerken “bize sırıtan patikayı gorup” yaptıgımız salaklıgın farkına vardık.Ama rota rahat gorunuyordu, hemen gerekenleri toparlayıp rotayıda kestirdikten sonra carsaktan cıkmaya basladık.Cok gecmeden yiycek ve icicegimizin olmadıgını hatrladık ve zorlamamaya karar verdik.Gozumuz yaslı moraller bozuk donuse gectik ve yolda bolca fotograf cektik fakat yolda bitmiyor arkadas.Soruyoruz kendimize nasıl bu kadar yuruduk diye neyse sonunda 16:30 da kampa vardık.Hemen corbamızı yapıp kendimize geliyoruz.Yemegimiz ide yedikten sonra biraz sohbet biraz müzik derken özgür uyuyor bnde yazlık tulumumun icinde sabaha kadar titremeye devam ediyorum. Ertesi gun salim abi bizi karsılıyor ve bir guzel yedirip icirdikten sonra(bu arada elma zamanınıda yakalamısız bir poset elmada alıp) vedalasıp nigdeye donuyoruz.Nigdeye vardıgımızda otobusun kalkmasına 2 saat vardı bizde gelirken tanıstıgımız arkadaslarla arzum bara gittik ama siz sakın gitmeyin.(ayrı ntıları ozel olarak anlatabilirim) salı gunu saat 6:00 da istanbulda faaliyetimizi sonlandırdık.