27/12/2009 Karasay Eznevit Sırt Geçişi/Aladağlar – Betül Arslan, Umut Gökdeniz

2 Y.Kazması(Grivel) Durumu İyi
1 Otomatik Krampon(Grivel) Durumu İyi fakat dişleri biraz körelmiş
1 Bağlamalı Krampon(Grivel) Durumu İyi
2 Bivak(Outdoor Research) İyi (Birinin polü yok!!)
1 Telsiz(Aselsan Cobra yeni) Kullanılmadı

Hava Durumu: –

Süre:  –

Rapor

Cuma sabahı 7.30 Çamardı arabasına yetişmemizle erkenden Çukurbağ a varmış olduk. Salim Abi de kahvaltı yapıp hazırlıkları tamamladıktan sonra yola koyulduk. Gelincik kayalıklarının yukarısında traktörden indik ve yürüyüşe başladık. Başta oldukça sığ olan kar kapı civarında batmaya başladı. Yer yer dize kadar batan karda ilerleyerek saat 3 civarı artık görüsün tamamen kapanmasıyla olduğumuz yerde kamp atmaya karar verdik. Hızlıca bivak çukurunu hazırladık ve kar eritmeye başladık. Sıvı alıp bir şeyler atıştırdıktan sonra erkenden yattık. Gece 2
gibi uyandığımızda görüşün açıldığını fark ettik. Biraz daha uyku sonrası 3 bucuk gibi hazırlanmaya başladık ve 4 te yola çıktık. Havanın oldukça karanlık olması ve kar durumundan dolayı yavaş bir şekilde geçit in altına doğru yükseldik. Geçit e yaklaştıkça kornişlerden dolayı biraz Kızılkaya tarafına kaymamız gerekti. Son metrelerde dik ve sert karda yükselip sırta ulaştık. Güneşte biraz ısınıp dinlendikten sonra kısa bir yürüyüşle Karasay zirveye ulaştık.(Buranın Karasay olduğunu sonradan anlamamızda ayrı bir ilginç tabi.) Eznevite doğru alçalmaya
başladık ve sırtta ki kornişlere dikkat ederek ilerledik. Fakat Güney yamaçlarında karın oldukça yumuşamış olması ve inişte vadinin içindeki kar koşullarını göz önünde bulundurarak Eznevit e çıkmaktan vazgeçip inişe başladık. Artan rüzgar ve tepedeki bulutlar çok hoş gözükmediğinden gece kalmaktansa aşağı inmeye karar verdik. Bivak yerine ulaştığımızda biryandan kar eritirken bir yandanda hızlıca toparlandık ve Sokulluya doğru inişe geçtik. Yaklaşık 2 saatlik bir inişin ardından Salim abi bizi karşıladı ve geceyi Salim abinin evinde geçirdik. Ertesi gün öğle saatlerinde Niğde ye kebap faslından sonra akşam otobüsüyle İstanbul’a dönüşe başladık.