28/10/2002 Alaca Klasik/Aladağlar – Ali Alper Çelebi, Sertaç Türüng, Ayça Algun

Ekip: Ali Alper Çelebi, Sertaç Türüng, Ayça Algun

Rota: Alaca Klasik

Merhaba,

Kaldı faaliyeti sonrası (Ayca + Can + Sertaç + Ben; faaliyet raporunu CAN atıcak) Alaca denemek için bir gün dinlendik. Can sıkıntısından tüm gün yemek yiyip durduk, aslında daha mantıklı şeyler de yaptık sikke çakma denemelerinde bulunduk. Akşampınarı vadisinde sürekli bir hareket, kalabalık vardı. Çeşitli rotalardan Alaca deneyen insanlarla konuşup rota hakkında biraz daha bilgi almaya çalıştık. Başta düşündüğümüz doğu sırtı rotasından, Ebru, Gökçe, Şinasi, Yıldız’lı arkadaşlar ve Karanfil Abla’dan aldığımız uyarılar sonucunda vazgeçtik. Daha sonra Erhan, Engin ve Emre Y.Akşampınarı kampımıza dahil oldu. Ardından Kaldı’dan dönen Alper ve Sulağan Keler kampından İrem de bize katildi. Rota fikrimiz Alper’in gelmesi sonucu yine değişti. Can özellikle Doğu Sırtı rotasından gidilmesinden yanaydı. Alper’in motivasyon çalışmaları sonucu 3E (Erhan,Engin,Emre) de Alaca faaliyetine katılmaya karar verdiler. Toplam 9 kişilik (Alper, İrem, 3E, Can ve Ayça, Sertaç, Ali Alper(A.S.A)) bir Alaca faaliyeti yapılacaktı. A.S.A olarak gece yaptığımız rota değerlendirmeleri sonucu 3 kişi Güney rotasından gitmeye karar verdik.

9 kişi gece saat 2:30 gibi yola çıktık. Oldukça iyi bir grup uyumu/tempo sonucu 2 saat gibi bir sürede, kardan daha önce Kaldı’ya giderken biraz zorluk çektiğimiz Avcıbeli sırtına ulaştık. Tüm grupla konuşup senkronizasyon için saat 9:30 gibi nerede olursak olalım inelim ve kampta buluşalım şeklinde bir karar verdik. Biraz dinlendikten sonra A.S.A olarak yaklaşık Avcıbeli’nin hizasında çarşakta yan geçiş yapmaya başladık. Yarım saat kadar yürüdükten sonra aslında normalde zirve rotası olan ve yukarı çıkmaya başlamamız gereken Güney çarşak yüzünü, “Burası yalancı zirve, kanmayız biz!!!” şeklinde pas geçerek (Bunun sebebi daha önce rota ile ilgili konuşmalarımızdı) 1 saat daha yan geçiş şeklinde çarşakta yürüdükten sonra sonunda Alaca Batı sırtına ulaştığımızı fark ettik, sırttan aşağı baktığımızda mangırcı, körtekli ve alaca kuzey duvarı gayet açık gözüküyordu. Alaca’nın etrafını yaklaşık 270′ dönmüştük. Kuzey duvarının hemen üstündeki Batı sırtı rotasını inceledik ve oraya girmeyerek biraz daha Güney’e doğru geri dönerek yaklaşık Güney-Batı’dan tırmanmaya başladık. Rotamız yer yer kaya üstü çarşak, çarşak ve kayalardan oluşuyordu. Bizim için hala doğru rota gibi görünen bu rotanın, gittikçe daha çok heyecan veren kaya tırmanışları, rota konusunda söylenen “Zirveye kadar çarşak gidiyor.” tanımına uymadığı için yanlış olduğunu anladık. Buna rağmen çok zorlanmadığımızı düşünerek devam ettik ve saat 7:45’te zirveye ve nihayet güneşe ulaştık. Hangi rotadan çıktığımızı düşünüp aladağlar kitabına bakıp hiçbir şey bulamadığımızdan dolayı çıktığımız rotaya kendimizce ALACA GÜNEY BATI VARYANTI ismini koyduk! 15 dakika kadar zirve defterini inceledikten sonra Can’ın bağırışlarını duyarak irkildik. Doğu sırtı-Güney çarsağı rotasından gelen 6 arkadaşımızla kucaklaşıp İTÜDAK kokteyli formatında bir zirve muhabbetinden sonra 09:00 gibi 9 kişilik ekiple güney çarsağından inmeye başladık. 12:30’da Y.Aksampınarı kamp yerinde, saat 2:15 gibi de Emli ormanında bizi bekleyen traktörümüzün yanındaydık.

Bir faaliyette daha (Kaldı kısmı hariç; çünkü ayça rota anlatımı şeklinde çekilmiş fotolar sağlamıştı.) insanların rota tanımlamalarında ister istemez, eksik ya da yanlış bilgiler verebildiğini gördük. Bunun sebebi performans ve tecrübe farkı olabilir… Neyse sonunda kendimiz görüp doğru rotayı bulduk.