03/12/2002 Yıldızbaşı Güney Sırtı/Aladağlar – Ayça Algün, Sertaç Türüng, Ali Alper Çelebi, Can Ceylan, Bahadır Dinler

Tarih: 28/10/2002

Ekip: Ayca Algün, Sertaç Türüng, Ali Alper Çelebi, Can Ceylan, Bahadır Dinler

Rota: Yıldızbaşı Güney Sırtı

Selam arkadaşlar,

Ayca Algün, Sertaç Türüng, Ali Alper Çelebi, Can Ceylan, Bahadır Dinler’den oluşan ekibimizle bayram tatilini dağda dolu dolu geçirip faaliyetler yapmak için Aladağlar’da Yıldızbaşı, Çağalınbaşı ve Küçük Demirkazık planıyla, 3 Aralık Salı günü akşam 21:00 Niğde otobüsüyle İstanbul’dan yola çıktık.

4 Aralık Çarşamba saat 7:40 sularında Niğde’ye vardık. 9:30 Çamardı minibüsüyle dağevi sapağında indik. Enerji dolu beş genç sapaktan dağevine kadar yürüdük ve dağevine vardığımızda Arpalık’a kadar traktör tutmamızın gerekliliğini düşünerek 13:30’da Ramazan abiye 15milyon bayılarak traktörle yola çıktık. Benim narin marin derin yarim…. naralarıyla 14:30 gibi Arpalık’a ulaştık. Yalağın emfes suyundan içerekten yola çıktık. Arpalık’ta 20-25cm cıvarında kar mevcuttu. Fazla oyalanmadan yürüyüşe başlayıp saat 15:35’te kapıya ulaştık ve burada 20 dakikalık uzunca bir mola verdik ve yola devam ettik. Tekepınarı’nda su bulmak mümkün karların arasında akan bir kaynak mevcuttu. Ha vardık ha varıcaz derken dipsiz göl kamp yerine değil ama 17:50’de karanlıkta ışıklarıyla bizi aydınlatan İstanbul Üniversiteli arkadaşların yanına kamp attık. B.Demirkazık manzaralı hoş bir kamp yeriydi.

5 Aralık Perşembe saat 07:15’te Yıldız Başı – Çağalın Başı zirve denemeleri için yola çıktık. saat 08:15’te karla kaplı Dipsiz Göl’e vardık. Saat 10:00 gibi Çağalın Başı ve Yıldız Başı arasındaki bele vardık. Normal şartlarda belden Çağalın Başı’na devam edecektik. Ancak değişken hava durumu ve şiddetli ruzgar nedeniyle Yıldız Başı’na devam edip kampa geri dönme kararı aldık. Çağalın Başı’nın rotasını incelemekle yetindik. Saat 10:30’da Yıldız Başı zirvedeydik. Fazla zaman kaybetmeden geldiğimiz çanağın en kuzeyinden Yıldız Başı’na daha yakınca olan kısmından inerek saat 12:30’da kamp yerine vardık.

6 Aralık Cuma Seda, Arda ve Nadire Davlumbaz zirve yaptılar, biz de dinlendik. Hava sisli ve kar yağışlıydı. Kar yağışı 10-15 cm yeni kar tabakası ekledi ve kar seviyesi toplam 30-40 cm’i buldu. Normal şartlarda Küçük Demirkazık faaliyet planımız vardı ancak yeni yağan toz kar daha önce giden arkadaşlardan öğrendiğimize göre, rotaya yaklaşımı zorlaştıracağı için bu planımızı da iptal etmek zorunda kaldık.

7 Aralık Cumartesi 05:30’da uyandık, 06:45’te kamptan ayrıldık ve 09:15’te dağevine vardık. 11:00 Çamardı minibüsüyle 13:00’de Niğde’ye vardık ve 18:30 otobüsüyle İstanbul’a döndük.