28/10/2008 Emler Klasik, Karasay Denemesi/Aladağlar – Merve Mermertaş, Özgür Balbay, Gönenç Esen

Tarih: 28/10/2008

Ekip: Merve Mermertaş, Özgür Balbay, Gönenç Esen

Yer/Bölge: Karayalak Vadisi / Aladağlar

Rota: Emler Klasik, Karasay Klasik

Kullanılan Ekipmanlar:

Süre:  –

Cumhuriyet Bayramı tatilinden yararlanıp üç günlük bir Aladağlar faaliyeti düzenlemeye üç kafadar olarak karar verdik.28.10.2008 Salı akşamı saat 20.00 otobüsüne bilet alıp Niğde’ye yola koyulduk.

29.10.2008

Çarşamba sabahı 7.30’da Niğde’ye vardık ve ilk işimiz bir çorbacı aramak oldu.Çorbaları afiyetle(?) içtikten 9.30 Çamardı minibüsüne bindik.11.00’de
Demirkazık Köprüsü’nde Salim Abi ile buluştuk.Hemen traktöre yerleşip Gelincik Kayalıkları’na doğru yükselmeye başladık.Saat 12.00 de kapıya doğru yürümeye başladık.Amacımız Karayalak kamp alanının üstünde Karasay Geçiti’nin karşısındaki düzlüğe ulaşmaktı.Kapıdan itibaren sis etkisini göstermeye başladı.Dört buçuk saatlik yürüyüşümüzün çok az bir kısmında rahatça önümüzü görebildik.Yükselidikçe kar seviyeside artıyordu.16.30 da kamp alanına vardık.Kar eritip sıcak sıvı almaya başladık.Çok ilginç bir makarna yedikten sonra 21.00’da uyuduk.

30.10.2008

Gece 3.30’a kurulan saatleri sallamayıp 4.00’da kalktık.Kalktığımızda kar yüzünden çadırın hafif çöktüğünü fark ettik.Hemen kar eritmeye ve kahvaltı hazırlıklarına başladık.3K’larımızı yanımıza alıp 6.20’de Emler’e doğru yola çıktık.Hava güneşli ve rüzgarsızdı.7.20’de Çelikbuyduran’daydık.Biraz atıştırdıktan sonra yola koyulup,sorunsuz bir şekilde 9.40’ta Emler
zirvesine vardık.Bulutlar altımızda, 360 derece mükemmel bir manzara gözlerimizin önünde zirvenin keyfini çıkardık.10.15’te zirveden ayrıldık.Sonraki gün hedefimiz Karasay olduğu için,inerken Karasay Geçiti’ne göz attık.11.30’da kampa vardık.Çadırımızı düzeltip,bir şeyler atıştırıp, sıcak sıvı aldık.Bol bol geyik yapıp dinlendik.Fakat çadırımızın fermuarı
bozuldu,tamir etmeye çalıştık ama başarısız olduk.Açık olan kapıya çöp poşeti yapıştırıp saatleri 3.30’a kurup yattık.

31.10.2008

Bu sefer zamanında kalkıp güzel bir kahvaltı yaptık.3K’larımızı yanımıza alıp 6.00’da Karasay’a doğru yürmeye başladık.Hava güneşliydi fakat bir yerlere patlamaya giden bulutlar vardı.Geçitin solundan sağına doğru bir köşegen çizerek yürümeye karar verdik.Böylece sırt hattına daha kolay bir yerden bağlanacaktık.Kar seviyesi yüksekti ama bizce
bir sorun yoktu.İlerledikçe tabakalanmayı fark ettik,ayrıca çok kuvvetli rüzgar çıktı ve bu rüzgar toz karı kaldırıp görmemize engel oluyordu,biribirimizi fazla duyamıyorduk.Sırt hattına çok az kala geri dönmeye karar verdik.(Herkes Yusuf adlı arkadaşı gördüğünü iddia ediyordu).Kayalardan kayalara atlayarak kampa vardık.Kampı hemen toplamaya başladık,ama rüzgarın şiddeti bizi yavaşlattı.11.50’de kapıya vardık.İyi bir tempo ayarlamaya gayret edip 14.00 Çamardı minibüsüne yetiştik.19.30 İstanbul otobüsüne bilet aldıktan sonra kebapçıya gidip kendimizden geçtik.

01.11.2008 cumartesi sabahı İstanbula vardık.Yorgunduk,ayaklarımız şişmişti ama kesinlikle mutluyduk.

Not:Çamardı minibüsü ilk seferi 9.30’da Niğde’den kalkmakta.n son minibüs 17.00’da Çamardı’dan kalkmakta.Seferler buçuklarda ama saat 14.00’da bir sefer bulunmakta fakat sonraki ilk sefer 15.30’da.Fiyat 6 ytl dir ve Niğde -Çamardı bir buçuk saat sürmektedir.