29/08/2014 Beşparmak Kuzeybatı Duvarı/Aladağlar – Umut Şenliol, Uğur Kıroğlu

Süre:  –

Rapor

Dağı ikiye bölen büyük çatlağın 50-60m solundan yüzeyin en
zayıf olduğu yerden tırmanmaya başlıyoruz.

1.ip: V- 60m, Umut
Genel olarak sağ tarafta kalan kuleye doğru yükseliyoruz. Kaya yapısı çürük emniyet ise ihtiyaç duyulduğunda bulunuyor. Ortalara doğru sabit sikke var. İpi sonuna kadar kullandığım için kuleye 5-10m kala istasyon kuruyorum. Baba+ yaylı takoz

2.ip: III+,IV- 45m, Umut
5-10m lik kalan etabı da tırmanıp kuleden aşağıya iniyorum (10m). İniş baya kolay(III/III+). Su oluğunun öbür tarafına neredeyse yürüyerek yan geçip bacanın ortasındaki sabit sikkenin bulunduğu ufak sette istasyon kuruyorum. İp doğru kullanmak gerek eğer bu ip boyunu daha erken sonlandırmak istemiyorsanız. İp sürtünmesi had safada. İstasyon: sabit sikke+yaylı takoz

3.ip: III+,IV- 60m , Umut
Bacayı tamamlayıp sola doğru rampa şeklinde devam eden kulvar sistemine giriyorum ve ipi sonuna kadar kullanıp büyük bir sete çıkıyorum(bacanın sonunda sabit sikke var). Setin başında sağ tarafta çok güzel bir kum saati var. Biraz aramak gerekiyor. İstasyon: kum saati Not: kulvar içi çok çürük istasyon için ideal bir yer yok. 2. İp boyunu baca içinde bitirdiğimizden bu ip boyunu kum saati olan sette sonlandırabiliyoruz.

4.ip: IV,V- 50m Uğur
Bulunduğumuz setten 3 seçenek gözüküyor. 50 rota kitabinda sağdaki baca, orta çatlak, solda da yatık ama çürük kolay etap. En soldan yükselip ortadaki çatlağın üstüne çıkıyoruz. Artık soldaki su oluğu gözüküyor ve kilit etap olan yan geçiş ise yukarda. Yan geçişten önceki slab etaplar bizi daha çok zorladı. Emniyet noktası neredeyse yok. Hafif dışa atan yan geçişi de yapıp sete varıyoruz. Sette istasyon: 2 yaylı takoz

5.ip: III+,IV- 60m, Uğur
Setten önce sola sonra sağa yönelerek çürük ama kolay etaplardan yükseliyoruz. Büyükçe sette istasyon: baba Sola yapılacak olan travers çok bariz. Sol tarafta kalan kulenin arkasından geçmek gerekiyor.

6.ip: IV,IV+ 65m
Yan geçiş başlarda kolay. Kulenin arkasına geldiğinizde bacamsı bir yapı geçmeniz gerekiyor. Sonrasında gene yatıklaşıyor. Emniyet imkanı sonlara doğru pek iyi değil. Sette istasyon: 2 sikke Uğurun sete çıkabilmesi için alttaki istasyon 10 m yukarı taşındı.

7.ip: III+,IV- 60m, Umut
Setten sağa doğru geçtikten sonra rotadan çıkış etapları karşıma geldi. Yer yer çürük, kolay yüzeylerden yükselerek ip boyunun aynı zamanda rotanın sonuna gelmiş oldum. Sırtta istasyon: 2 baba

Böylece rotayı 7 ip boyunda 4sa 45dk da bitirmiş olduk. saat daha 11! İniş: Beşparmak zirveyi es geçip direk çağalının altındaki yan geçişe doğru alçalmaya başlıyoruz. Yan geçişi tamamladıktan sonra geçide doğru yükseliyoruz. Bu geçit akçay geçidi değil yanlış anlaşılmasın. Geldiğimiz yolun daha hiçbir şey olduğunu farkedip köskös yürümeye devam
ediyoruz. Buradan soldaki sırt hattına baktığınızda 2 tane büyük geçit gibi belden en yakın olanı hedefleyerek yükseliyoruz. Sonrasında bunun geçit olmadığını daha gidecek çok yol olduğunu anlayıp patikayı takip ediyoruz. Evet sırt üzerinde patika var.patika yer yer kaybolsa da bariz bir şekilde devam ediyor. Akçay geçidine inen bariz patikayi görene kadar sırt
hattı üzerindeki patikadan devam etmek gerekiyor. Geçide alçalıp dipsiz göle oradan da kampa varıyoruz. Dönüş yolu toplam 3,5 saat sürüyor.