20/07/2010 Kızılyar Klasik, Direktaş Klasik/Aladağlar – Cem Bozkuş, Umut Gökdeniz

Tarih: 20/07/2010

Ekip: Cem Bozkuş, Umut Gökdeniz

Rota: Kızılyar Klasik, Direktaş Klasik

Kullanılan Ekipmanlar: Husky Çadır(İyi), Salewa Çift Kişilik Bivak Torbası(Tedbir için alınmıştı, kullanılmadı), Kask(İyi)

Selamlar,

18.07 Pazar

2. Aladağlar faaliyetimde daha önce görmediğim Yedigöller bölgesine yer vermek istemiştim. Hafta içinde de Gökay ile Umut’un da oraya gittiğini öğrenince onlardan ayrı fakat aynı kampı kullanmak üzere bir faaliyet planladım. Planım; Sematepe, Kızılyar ve Direktaş (Gökay ve Umut’un yardımıyla gerekli yerlerde ip açılarak) tepelerinin Klasik rotalarından zirveye gitmekti. Faaliyetime pazar akşamı Niğde Aydoğanlar Turizm’in 9:30 arabasına binerek başladım.

Uyarı Gibi: Gökay ve Umut Otogar’dan binmişlerdi. Bense Ataşehir’den bineceğimi sanarak bekliyordum ki Umut tam zamanında aradı ve Aydoğanlar’ın Ataşehir’e girmediğini söyledi. Kısa bir maceradan sonra Çamlıca gişelerden otobüsüme bindim ve onlarca kez bölünecek uykuma dalmış bulundum.

Özet: Yani Anadolu yakasından Aydoğanlar Turizm kullanacaksanız bineceğiniz yeri iki kez sorun!

1.Gün 19.07 Pazartesi

Sabah 8 gibi Niğde’deydik. Çorbalar, poğaçaları yuvarladıktan sonra marketten sularımızı alıp Çamardı arabasına doğru yöneldik. Salim Abi bizi 11 gibi köprüde karşıladı Sokullu’ya bıraktı. Hazırlandıktan sonra ordan 12.30 gibi yola koyulduk. 40 dk gibi bir sürede de kapıdaydık. Fakat benim çantam aşırı yüklü (görece gereksiz yiyecek) ve kondisyonumun da yerlerde olmasından dolayı yürüyüş konusunda bazı bazı sorunlar yaşadık(swh). Yine de 6.40 gibi Yedigöllerdeydik. Kampı Sobekin yanında suya yakın bir yere attıktan sonra yemek, su ve dinlenceyle geçirdik akşamı.

2.Gün 20.07 Salı Kızılyar/Batı Sırtı Klasik Rota

Ertesi Sabah 8 gibi kalktık. Sağlam bir kahvaltı yapıp bol sıvı aldık. Hep beraber hazırlanıp saat 9.30 gibi de kamptan çıktık. Beraber Direktaş’ın altına kadar yürüdük. Ben o noktadan sonra Gökay ve Umut’tan ayrılıp rota tarifinde olduğu gibi Direktaş’ın batısından yürüyüşüme devam ettim. Üç köşe sivrisini hedef alıp sırtın altına kadar indim. Sırttaki set set olan kayalardan ve arasındaki patikadan yükselmeye başladım. Rotada yazanın biraz sağına kayıp işimi zorlaştırsam da 12:30 gibi tepedeydim. Hava güneşli ve parçalı bulutluydu. Bazı iyi huylu bulutlarında gölge yapmasını fırsat bilerek bulunduğum yerden biraz alçalıp yükselerek doğuya doğru yaptığım kısa yürüyüşlerle Kızılyar zirvelerinin üçüne de uğramış bulundum. 45 dk kadar dinlenip bir şeyler atıştırma, harita karıştırma gibi şeyler yaptıktan sonra inişe geçtim. İnişimi de yine aynı rotayı kullanarak yaptım. Kampa döndüm,  dinlendim. Gökay ve Umut daha dönmemişlerdi dürbünle biraz gözlesem de görmem mümkün değildi klasik rotadan inişe geçmişlerdi. 8:30 da onların da gelmesiyle yemek yiyip, sohbet ettikten sonra yatıldı.

3.Gün 21.07 Çarşamba Direktaş/Güney Batı Klasik Rota

10 gibi Umut’la birlikte beraber yola çıktık Direktaş’ın II-III derece zorlukta etapları olan Klasik rotasına doğru yöneldik. Bir kaç yerde benim korkmamdan ve ayaklarıma güvensizliğimden dolayı ip açarak geçtik. Sağ olsun Umut beni sabırla bekledi ve emniyetimi aldı. 2.5 saat gibi bir sürede zirveye ulaştık. Fotoğraf, sohbet, abur cubur derken arada defteri de imzaladık. Takriben 30 dkda da inişe geçtik. İlk ip inişimizi orada bulunan 2 sikkeden yapıp yan geçtik ve 2. ip inişimizi yaptık. Yanımızda tek ip olduğundan ipin boyunun yetmediği bazı yerlerde Umut sikke çakıp indirdi beni. Çarşağa geldiğimizde ipi toplayıp yürüyüşe geçtik. Yürüyüşümüz sırasında bulunduğumuz konumdan çadırı görememizden dolayı çeşitli endişelere ve düşüncelere gark olsak da (swh) sonunda çadırın yerinde olduğundan emin olunca derin bir “oh” çektik tabi. Kampta Gökay’ın pişirdiği enfes kus kusu iştahla tükettikten sonra naptık ben de hatırlamıyorum. Ama güzeldi kus kus. Bu arada her iki zirvede de telefon çekmiyordu.

4.Gün 22.07 Perşembe Dönüş

Sabah 8 gibi kalkıp hazırlanıldıktan sonra Yedigöllerden Salim Abi’nin evine doğru yürüyüşe başladık. 2 gibi köydeydik. Yengenin nefis yemeklerini yedikten sonra 3:30daki Niğde minibüsüne binip bir de Niğde’de kebapları çaktıktan sonra 19.30 Niğde İnan’la Şehre dönmüş olduk.