07/11/2022 Küçükcebel Denemesi/Aladağlar – Çağatay Gödek, Emre Kurman

Bivak Yeri: Sıyırma Geçidi

Kullanılan Ekipmanlar: Bivak, Kask

Hava Durumu: Kar, Dolu, Yağmur, Güneş

Selamlar, keyifli bir Güzeller Zirvesinden(https://www.itudak.itu.edu.tr/05-11-2022-guzeller-klasik-aladaglar-emre-kurman-muhammed-yilmaz/) sonra saat 19.00 civarında Sıyırma Geçidinde bizi bekleyen Çağatay ve Bilgenaz’la buluştuk. Aslında Muhammed’le beraber bivak atıp ertesi sabah Küçükcebel ve Cebelbaşı yapacaktık ama Muhammed kamp alanına dönmeye karar verdi ve Çağatay’ın da Küçükcebelden Kızılkayaya trans yapma planı vardı. Hal böyle olunca ekibin geri kalanı Sarımemetlere dönerken Çağatay ve ben Sıyırma Geçidinde kaldık.

Çağatay bizi beklerken yemeğini çoktan yemiş ve tulumuna girmişti, ben de hızlıca atıştırdım bir şeyler içip biraz sohbet ettikten sonra 5.00 a çıkış deyip 21.00 gibi yattık. Biz yatarken hava o kadar güzeldi ki Çağatay bivağa girmeden gece nasıl geçecek acaba diyerek, bivaksız yattı. Hava durumuna göre ertesi gün yağması gereken kar gece 12 de yağmaya başladı. Daha sonra Çağatay bivağa girdi fakat milattan önceden kalma bivaklarımız da pek bir işe yaramadı ve güzelce ıslandık.

4.30-5.00 gibi son kez kalktık ufak bir atıştırmanın ardından Küçükcebele doğru yola çıktık. Dünkü vadiden eser yoktu her yer beyaza bürünmüştü(5-10cm kadar kar vardı). İlk 5 dakika içinde yolu karıştırıp Güzeller Batı Buzul Çanağına sapsak da yanlış olduğunu hemen fark edip yolumuzu doğrulttuk. Aralıksız kar yağışı altında Küçükcebel ve Sulağankaya arasındaki geçide doğru devam ediyorduk. Sırt hattına yaklaşırken kar derinliği yer yer 30-40 cmlere kadar çıktı. Sırta yaklaşık 100 metre kala rüzgarın şiddeti iyiden iyiye arttı, 2 3 adım önce açtığımız kar izlerini kapatacak boyuta geldi. Çağatay’la konuştuk ve belki de daha önce vermemiz gereken dönüş kararını 07.45 de verdik.

Rüzgarın az etkilediği bir noktada sıcak bir şeyler içip atıştırmalıklarımızdan yedikten sonra dönmeye başladık. Saat 10.00 da Valikonağına vardık, yol boyunca üstümüze sürekli kar ve ara ara da dolu yağdı. Kocadöleğin oralarda kısa bir süre yağışsız devam ettik fakat ormana yaklaşırken de yağmura yakalandık. Birkaç saat içinde 4 mevsimi yaşadığımız ilginç faaliyetimizi 12.30 gibi Sarımemetlerde noktaladık.

Emre.

Fotoğraflar: https://drive.google.com/drive/u/4/folders/1BXfoweTylKC6tWSolN0_-OjWZx4qZsTk

Sıyırma geçidinde bivak attığımız nokta