17/07/2012 Lahitkaya Batı Yüzü/Aladağlar – Umut Şenliol, Furkan Dodurka

Tarih: 17/07/2012

Ekip: Umut Şenliol, Furkan Dodurka

Rota: Lahitkaya Batı Yüzü

Kullanılan Ekipmanlar: 2x60m yarım ip, 7 cam, takoz seti, 10 ekspres, 5-6 sikke, 2 çekiç, 7 kilitli, 2 HMS, çeşitli uzunlukta perlonlar, kişisel emniyet malzemeleri

16/07/2012 Pazartesi

Halihazırda Sarımehmetlerde beni bekleyen Furkan’ın yanına Salim Abiyle yola koyulduk. Hazırlanıp bi şeyler yedikten sonra 12.30 gibi yürümeye başladık. Saat 14.00 da sulağankeler kamp alanındaydık. Akşam 8 – 9 gibi de yattık uyuduk.

17/07/2012 Salı

Alarmı 04.00e kurup 05.00te çıkmaktı amacımız. Ama saat 07.00 den önce çıkamadık. 08.30 da rotanın altındaydık. Batı yüzündeki kalıcı kar alanının solundan slab kayayı tırmanıp ufak sete çıktık. İp açmayıp, biraz sağa doğru serbest travers atıp ana çatlak hattına doğru tırmanmaya başladık ( III,III+). Kulvarın dikleştiği yerde istasyon: 2 sikke + 1 friend

1. İp : III, IV- ,60m

Furkan Batı yüzündeki slab etabı ortadan ikiye bölen çatlak hattı boyunca yükseldik. emniyet imkanı iyi(friendler güzel çalışmakta), kaya yapısı çürük.

İstasyon: 2 friend + 1 sikke

2. İp : III, III+ ,60m Furkan

30m daha çatlağı tırmandıktan sonra rota iyice yatıyor ve kolaylaşıyor. Yatık etapta istasyon kurmak ve emniyet almak biraz sıkıntılı. Bu yüzden çatlak bitince istasyon kurmakta fayda var. Kaya çürük, emniyet imkanı da çatlaktan sonra yok denecek kadar az.

İstasyon: 2 sikke

3. İp: II, III ,30m Umut

Kilit etabın altına kadar sağa doğru kolay bi şeklde yükseldik. kilit etabın altına kadar yükselmektense biraz aşağısındaki sette istasyon kurmak daha yararlı olabilir.

İstasyon: 1 friend + 1 sikke

4. İp : IV, V ,60m Umut

Kilit etap olan 30m bacayı tırmandıktan sonra rota sağa doğru yöneliyor, yatıyor ve çürükleşiyor. Kaya kilit etap boyunca sağlam ve emniyet imkanı iyi – orta boy friend ler güzel çalışmakta.

İstasyon: 2 sikke

5. ip : III, III+ 30m (serbest)

Kolay etap. Kulvar boyunca yükseliyoruz.

6. ip : III ,55m Umut

Bakıldığında gözükmeyen, kulenin arkasında kalan, sola giden kulvarın başındaki 3m lik dik duvarın altında istasyon (2friend+1takoz) kurduk. Kulvara girip genelde kolay bir şekilde yer yer III derece kaya tırmanarak yükseldik. ipin bitmesine yakın güzel bi sette istasyon: 1 sikke + 1 friend

Bundan sonra malzemeleri toplayıp çarşaktan yükselerek zirve sırtına bağlandık. Saat 14:30 da zirvedeydik. 10 dakika dinlendikten sonra klasik rota olduğunu düşündüğümüz çarşaktan kayarak inmeye başladık. Doğu yüzünde olmamız gerekirken kendimizi lahitin yanından sulağankelere bakarken bulduk. Bir şekilde yönümüzü kuzeydoğuya çevirip arada III,III+ lık etapları geri tırmanarak inmeyi başardık. Saat 16:00 da sıyırma boğazında varıp biraz dinlenip devam ettik 16:40 da kamp alanındaydık. 2 gün üst üste bu yoğunlukta tırmanışın bana ağır geleceğini düşünmemden; dinlenme verirsek de eskişehirdeki kaya eğitimine yetişemeyeceğimizi düşünmemizden dolayı gürtepe tırmanışını iptal edip dönüş kararı aldık. Kampı toplayıp sarımehmetlere indik. Otostop girişimlerimiz başarısızlıkla sonuçlanınca geceyi Salim abilerde geçirdik. Ertesi gün de erkenden Ankara üzerinden Karakayalara doğru yol aldık.