16/08/2010 Kocasarp-Beşparmak-Çağalınbaşı Traversi, Küçük Demirkazık Doğu Bacası/Aladağlar – Umut Gökdeniz

Tarih: 16/08/2010

Ekip: Umut Gökdeniz

Faaliyet Sorumlusu:

Yer/Bölge: Aladağlar

Rota: Kocasarp-Beşparmak-Çağalınbaşı Traversi, Küçük Demirkazık Doğu Bacası

Kullanılan Ekipmanlar: İp, kemer, kask, sikke(5 adet), karabina(5), iniş aleti, çekiç, perlonlar, yardımcı ipler

Klüp Malzemesi: 50 mt yarım ip(iyi), 5 sikke(iyi-1 ini bıraktım), 3 kilitli(iyi), OR bivak(fena değil), çekiç(iyi)

Hava Durumu:

Süre: —

Tırmanış Raporu:

15i akşamı 9 arabasına bindiğim andan indiğim ana kadar deliksiz uyumam sonuçu nasıl geçtiğini fark edemediğim bir yolculuk sonrası sabah 8 gibi Niğdeye vardım. 9.30 Çamardı otobüsüne binip köprüde Salim Abiyle buluştum ve Arpalığa doğru yola koyulduk. Hızlı bir hazırlanma faslının ardından 12.30 gibi yürüyüşe başladım. 3 gibi obayerindeydim. Kampı atıp biraz dolandıktan sonra çobanlık yapan Zübeyir Abinin oğlu Muhammed geldi. Beraber yemek yedikten sonra kuzuları Kocasarp sırta doğru güdmesinin gerektiğini fakat yalnız yapamayacağını söyleyince beraber eşek üstünde! yola koyulduk. Geri kampa döndüğümüzde saat 8 olmuştu. Akşam yemeğini yedikten sonra Muhammedin yatak yorgan teklifini direkt kabul ettim ve 10 gibi uykuya çekildim.

17 Ağustos

Sabah 7.30da zar zor uyanıp miskin miskin kahvaltı yaptım. Hazırlanıp saat 9a gelirken yürüyüşe başladım. Sırtın başarında kuzey duvarındaki Aykutla Mustafanın resimlerini çekip biraz muhabbetten sonra yola devam ettim. Öncelikli hedefim sırttaki kuzuları geri yollamaktı fakat hayvanlar beni pek takmayınca boşverip devam ettim. Sırtta tırmanış sürecinde önünüze bir çok kule çıkıyor bunların üzerlerine çıkmadan ilerlemek gerekmekte. Tırmanış genellikle kolay (III+/IV) gidiyor ve açıkçası bana pek çürük gelmedi. Sağda sürekli dipsiz göl olması manzarayı ve tırmanışı oldukça keyifli hale getiriyor. Sırt hattının bitiminde dağın geniş omzuna vardım ve çarşaklı setli yapılardan hızlıca yükseldim ve 11.30da Kocasarp Zirveye vardım. Kısa bir mola sonrası Beşparmaka doğru inişe başladım. Sırttan bir süre alçaldıktan sonra sikkenin yanına geldim. İp inişinin ardından biraz geri tırmanışlarla insem de tekrar slap bir etapa geldim burayı geri inemeyince bir sikke çakıp 25 mt daha iniş yaptım. Sonrasında rahatlayan etaplardan inişe devam ettim. Aşağıda bir sikke daha bulunca ondan da iniyim dedim ve toplamda 3 kez yarım ip boyu indikten sonra bele ulaştım(normalde raporlarda 20 mt lik iniş diye geçiyor). Kolay bir yürüyüşle Beşparmak Zirveye ulaştım. Yine kısa bir mola ardından inişe başladım ve rahat bir inişle Çağalınbaşı-Beşparmak arasındaki geçite ulaştım. Biraz nereden gitsem diye bakındıktan sonra Çağalınbaşının doğusunda kalan slap etaplara yan geçmeye karar verdim. Fakat sonrasaında direkt yükselmeye başladım ve çürük III-lük etaplardan arada çarşakla dolu kulvarımsı yerlerden tırmandım. Bir süre sonra çarşaktan bezmiş olarak ilk kestiğim slap etaplara doğru yan geçtim ve buradan basit tırmanışlarla zirveye vardım. Zirvede yarım saate yakın oyalandıktan sonra inişe başladım. İnişte dikkat edilmesi gereken bir nokta direkt sırttan gitmeden önce doğu doğu/güneydoğu yönüne 50 mt filan alçalıp soldaki belirgin yarım baca/kulvar dan inmek. Bu şekilde kolay bir şekilde alçalıp tabana kadar inmeden sırt hattına doğru yan geçtim. Koşturaraktan adsız zirveye ulaşıp duraksamadan Yıldızbaşı Geçidine doğru indim. Hızlıca inişe devam ettim ve saat 5i geçerken Dipsizgöle vardım. Biraz oyalanıp temizlendikten sonra kampa vardım. Akşam yemeği ardından Hacettepeli arkadaşlarla çay kahve muhebbet sonrası 10 gibi  uykuya çekildim.

18 Ağustos

Sabah uyandığımda saat 8e gelmekteydi. Çok acele etmeden hazırlanıp aşırı denebilecek bir kahvaltı yaptıktan daha doğrusu yarım kilo kaymak yedikten sonra yola çıktım. Rota oldukça belirgin. Çarşak etapını 1 saatte tamamlayıp kaya bantlarına vardım. Setli yapılardan(maksimum III) yükselip bacanın başlangıcına vardım. Burada sağdan slap sağlam yerden gitmek mümkün veya direkt bacadan devam edebiliyorsunuz. Ben bacayı tercih ettim çok çürük olmasa da sağlamda denemez. Keyifli ve rahat tırmanışlarla(zorluk III+ gibi arada IV-luk hamleler gerekmekte) bir sete vardım. Buradan sola gidince klasik rotadan gelen zirveden önceki belimsi yere bağlanıyor ben direkt gitmeyi tercih ettim ve IV-lik 25 mt sonrası 11.30da zirveye vardım. Zirvede 1 saat kadar kalıp uyuklama kuzeysırtını kesme telefonla konuşma gibi aktiviteler sonrası klasik rotadan inişe başladım. Bacadan iki kez inişten sonra çarşaklı slaplı etaplardan bele vardım ve buradan hızlıca kampa ulaştım. Sonrasında yemekti, yüzmekti derken akşam oldu ve 11 gibi uykuya çekildim.

19 Ağustos

9 gibi kalkıp kahvaltı yaptıktan sonra ağır ağır toparlandım ve 12 gibi yürüyüşe başladım. Saat 2ye gelirken Arpalığa vardım. Gelen arkadaşlarla kısa bir muhabbetin ardından Salim Abiyle yola koyulduk. Sonrasında Niğdede zaman geçirmeye çalışmak ve inatla zamanın geçmemesi filan derken 8.30(Ramazan boyunca 8.30 da otobüsler) arabasıyla İstanbula dönüşe geçtim.