07/08/2010 Kızılkaya Batı Sırtı/Aladağlar – İlhan Mutlu

Bivak :İyi durumda

Süre: 2 Saat

Tırmanış Raporu:

Saat 11 civarında Salim Abi ile köprüde buluştuk ve Karayalaka doğru yola koyulduk. 12 civarında Karayalak’tan yürümeye başladım. 2’de mola taşında biraz dinlendikten sonra geçide doğru devam etmeye karar verdim. Geçide vardığımda saat 4’tü kendimi iyi hissettiğimden zirveyi denemeye karar verdim. Batı sırtı gerçekten çok çürük o yüzden temkinli bir şekilde yükseldim. Sırt belirli bir yerden sonra incelip daralıyor burada önce kısa bir IV lük etap geçiliyor daha sonra da bir kılçık karşılıyor sizi bu bölümü de geçtikten sonra sanırım sırttan direkt zirveye ilerlemem gerekirken biraz sağ tarafa doğru kaydım bu yüzden 4-5 metrelik IV+lık bir etabı daha tırmanmak zorunda kaldım ama en sonunda 6’da zirvedeydim. Çok kısa süren bir atıştırma ve fotoğraf faslından sonra hemen güney yüzünden inişe başladım. İnişin ilk etapları biraz zorlayıcıydı bunun dışındaki bölümler ise daha çok sıkıcı ve yorucuydu. Saat 8’de tekrar Kızılkaya ile Karasay arasındaki geçitteydim ve Karayalak Vadisine doğru inişe başladım. Yorgunluk artık kendini hissettirmeye başlamıştı. Hava da kararınca vadide patikayı takip etmek iyice zorlaştı bu yüzden 9 gibi kapı ile mola taşı arasındaki bölgede uygun bir yer bulup bivakladım. Sabah 7 de tekrar yürümeye başladım 8’de Sokulluda 9 buçukta da köprüdeydim.