24/08/2016 Küçük Demirkazık Güney Yüzü/Aladağlar – İsmail Ağdaş, Gökçe Barış, Umutcan Şafak

Tarih: 2016-08-24

Ekip: İsmail Ağdaş, Gökçe Barış, Umutcan Şafak

Yer/Bölge: Aladağlar

Rota: KDK Güney Yüzü

Kullanılan Ekipmanlar:

Süre:

Detay

Kamp yeri:Dipsiz Göl
İTÜDAK 20.yıl faaliyetinde kazadan sonra rota planlarında değişiklikler oldu. O yüzden rapor okuyamadan ekip de biraz toplama olarak elimizde Aladağlar kitabından çıktılar ve Volkan’dan rotayı biraz dinleyerek KDK Güney-Güneybatı yüzü çıkma niyetiyle Apışkar’a doğru yola koyulduk. ( 09:00 ) 50 dk’da Apışkar’ın girişine, bir 50 dk sonra da rotanın girişi sandığımız yere vardık.Rotanın girişini bacamsı,su oluğu olan bir ara baz alarak yapmaya çalıştık ama İsmail’in sollayıp burası tam bir su oluğu demesiyle iyice sola kaydık. Sonra rahat bir yerden 10 m kadar yükseldik.
1.İp boyu-İsmail-30 m – ( III+ , IV )
Takoz ve friend’lik yerler var.Rota kayanın daha çıkıntılı olduğu sola doğru kayıyor.2 sikke ve bir beyaz perlondan istasyon mevcut.Durulacak yer var ama 3 kişi olunca kimine askı istasyon da olabiliyor.
2.İp boyu – İsmail – 30-35 m – (Kitapta VI + gösteriyor ama VI- ya da VI diye düşündük ) Yine takoz ve friend’lik yerler mevcut. Ya da bizim friend sayımız sıkıntılı olduğu için İsmail bu kadar takoz attı. Rotanın kilit etabı bu olsa gerek. İstasyondan biraz yükselince iki yarık arası yan geçiş içeriyor.Biraz tırsıttırsa da arada durulabilecek kovuk gibi yerler var. Sonra da düze çıkıldığı için rahatça istasyon kurulabilir. Rotanın devamında solda ve sağda iki yol var.İlk sola sapıp fotoğraflarda karlı olan mağranın oraya vardık. Orası muhtemelen bizim girdiğimiz rotanın devamıydı ve sırttan devam ediyordu.Yanlış yol olduğuna karar verip aşağı inip sağdakine girdik ve yine muhtemelen güneybatı rotasının baca kısmına geldik. Sonrası az eğimli çıkışlarla zirveye varıyor.15:30’ta zirvedeydik,in çık biraz oyalanmışız galiba. İnişte sırayla bacamsı yerin üstünde ve altında orta yerde iki sikke ve soldaki kayada bir sikkeden ip inişi yapıp yine geldiğimiz yoldan dönüşü yaptık.
*Yelken kayanın solundan girmek gibi bir tabir olduğundan karşıdan taa Apışkar girişinden yelken kayayı belirledik, fakat aralara girince asla yelken kayayı bulamadık.
*Rotanın ip açtığımız yerlerinin Uluocak-Sesli 1994 rotası olduğunu düşünüyoruz ama devamı güney sırtından dediğim gibi biz oradan devam etmedik.