25/08/2016 Yıldızbaşı/Aladağlar – Ceren Görgüner, Abbas Ateş, Aysun Demirel, Tarık Türkmen

Tarih: 25 Ağustos 2016

Ekip: Ceren GÖRGÜNER, Abbas ATEŞ, Aysun DEMİREL, Tarık TÜRKMEN

Yer/Bölge: Aladağlar

Rota: Yıldızbaşı

Kullanılan Ekipmanlar:  3 kask, 2 çadır.

Hava Durumu:  Güneşli yaklaşık 15-16 santigrat derece, ve hafif şiddette batılı rüzgar.

Süre:

Detay

Kamp Yeri: Obayeri
Faaliyet Sorumlusu: Aysun DEMİREL

Önceki gün öğleden sonra Ceren, Aysun ve Abbas hocanın da kampa katılmasıyla, daha önceden planladığımız faaliyet için sabah saat 06.00 da uyandık. 06.45 e kadar kahvaltı ve hazırlık yaptıktan sonra yürüyüşe başladık. Obayeri ile Dipsizgöl arasındaki patikayı kullanarak 07.05’te Dipsizgöl’e ulaştık. Kısa bir su molasının ardından, Dipsizgöl’ün güneyindeki kuru taşlık alandan geçerek Akçay Geçidi’ne doğru yükselen patikaya girdik. Patika bir süre sonra karşımıza çıkan kaya bloğu nedeniyle iki hatta ayrılınca, kuzeydeki hattı takip ederek Akçay Geçidi’ne doğru yükselmeye devam ettik. Geçidin altına kadar gelmeden kuzeyimizde bulunan ve zirveye doğru direkt yükselen çarşağa girdik. Çarşak hayli yoğun ve yorucu, fakat geçidin yükseltileri doğuda kaldığından rota 08.30’a kadar güneş almıyor. Bu bizim çıkışımızı kolaylaştıran bir etmen oldu. Zaman zaman slab kayaları kullanarak, yan geçiş sayılmayacak hafiflikte geçişlerle kuzeydoğulu olarak yükseldik. 09.20’de zirveye ulaştık. Birşeyler atıştırıp manzaranın (Batıda Cimbar Boğazı, Kuzeydoğuda Akçay yaylalarına kadar görüşü olan bir manzara) tadını çıkardıktan sonra saat 10.00’da inişe başladık. Çıkışta izlenen rota ile bol çarşaklı hattan alçaldık. Taş düşmesi ile ilgili tehlikeyi minimize etmek için Aysun ve Abbas hoca önden, Ceren ile ben de yaklaşık 50-60 metre kadar arkadan indik. Dipsizgöl’ün hemen öncesinde bulunan tepenin etrafındaki patikanın kuzeyinden mi güneyinden mi göle daha erken inileceği üzerine yapılan konuşmanın ardından, hiçbir risk teşkil etmemesi nedeniyle iki gruba ayrılarak Ceren ile Abbas hoca kuzey, ben ile Aysun güney patikasını izledik. Biz saat 11.00’da, Ceren ve Abbas Hoca 11.02’de Dipsizgöl’e vardık. (2 dakika 2 dakikadır.) Saat 11.20’de kampa ulaşarak emniyetli şekilde faaliyeti tamamlamış olduk. Hava durumu; güneşli yaklaşık 15-16 santigrat derece, ve hafif şiddette batılı rüzgar.

Notlar:
– Faaliyet tanıma için uygun bir faaliyet olabilir. Rotanın hiçbir yerinde boşluk hissi yok.
– Yaz aylarında, sıcaktan etkilenmemek üzere 08.30’a kadar rotanın en azından yarısını tamamlayacak bir saatte yola çıkmak yerinde bir hareket olur.
– Baton ve boğazlı bot kullanımı yoğun ve iri çarşak sebebiyle konfor sağlar.