26/08/2016 Büyük Demirkazık Klasik – İsmail Ağdaş, Gökçe Barış, Ceren Barış(KOÜDAK), Ceren Görgüner, Abbas Ateş, Aysun Demirel, Tarık Türkmen, Mertcan Sezginer(BİLGİDAK), Volkan Çakır

Tarih: 2016-08-26

Ekip: İsmail AĞDAŞ, Gökçe BARIŞ, Ceren BARIŞ (KOÜDAK), Ceren GÖRGÜNER, Abbas ATEŞ, Aysun DEMİREL, Tarık TÜRKMEN, Mertcan SEZGİNER (BİLGİDAK), Volkan ÇAKIR

Yer/Bölge: Aladağlar

Rota: BDK Klasik

Kullanılan Ekipmanlar:  4 yarım ip (60’ar metre), 7 Kask, 3 çadır, 7 bel perlonu, 7 emniyet kemeri, 14 kilitli karabina, 7 HMS, 5 ATC, 2 Reverso, 7 prusik, 4 sikke, 1 çekiç, 1 bırakma perlonu, 2 telsiz. Sikkeler, çekiç ve bırakma perlonu kullanılmadı.

Hava Durumu:  Güneşli ve ortalama 21 santigrat derece, Doğu Beli hariç hafif rüzgarlı

Süre:

Detay

Kamp Yeri: Obayeri
Faaliyet Sorumlusu: İsmail AĞDAŞ

26.08.2016
Sabah saat 05.00 sularında uyandık. Ekibin kalabalık olması sebebiyle uzun bir kahvaltı ve hazırlık süreci oldu. 06.20’de kampın güneybatısındaki Mevsimlik Göl’e doğru yürüyüşe başladık. Mevsimlik gölden sonra önce güneybatı yönüne sağa yukarı, takiben de güneydoğu yönüne sola yukarı olacak şekilde Doğu Çanağı’nın iri çarşaklı bölümünde yükseldik. Çarşaktan bezmiş olarak sağda bulunan slab kayaların olduğu hatta yükselmeye devam ettik. İlk geniş sette 2 alternatif var. Birincisi en soldaki çarşaklı hat, ikincisi ise onun sağında üzerinde sikkelerin bulunduğu slab kaya bloğunun hemen altından yükselen ince çarşaklı hat. Her iki hattı da kullanarak saat 08.30’da Doğu Beli’ne ulaştık. Kısa bir su ve atıştırmalık molasının ardından, batonlarımızı burada bırakarak zirveye doğru yükselmeye başladık. Sola kaymadan mümkün olduğunca doğu sırtına yakın olarak, tutamak imkanı bol olan, nispeten boşluk hissi ve rotayı bulma zorluğu yaşatmayan II-III derece tırmanışlarla yükseldik. Tırmanışın en dik bölümü olan “Külah”ta bir miktar hızımız düşse de 10.36’da zirvedeydik. Çıkarken rotada bulunan sikkeler net olarak tespit edilebiliyor. Zirve defterine duygu ve düşüncelerimizi yazıp bir şeyler atıştırdıktan sonra saat 11.41’de inişe başladık. Zirvenin biraz altında bulunan ilk sikkeden ip inişine başladık. Bu sırada başka bir faaliyetten dönen ve arkamızdan gelen Volkan, koşar adım zirve yapıp iniş için bize katıldı. İlk istasyonu kurup ilk ip boyunu indim. Takiben Abbas hoca ikinci çift ipi yanıma indirdi. Diğer ekip üyeleri ilk ip boyunu inerken biz ikinci ipi açtık ve inişimize devam ettik. Ben istasyonları kurmak üzere ilk inişleri, İsmail ve Volkan da ekibin tamamının güvenli şekilde inişlerini gerçekleştirdiklerinden emin olmak üzere son inişleri gerçekleştirdik. Tüm ekip 4’er 5’er ip boyu iniş yaptı. (Bazı bölümler slab üzerinden free de inilebiliyor, keza 3ncü ip boyunda free inen arkadaşlarımız oldu.) Fakat yine ekibin kalabalık olması sebebiyle ip inişi tahminimizden çok uzun sürdü. Son ip boyunu müteakiben kısa bir çarşak hattı inişi ile Doğu Beli’ne ulaştık. Burada bıraktığımız malzemelerimizi alarak inişe devam ettik. Bu kısımda Doğu Beli’nin hemen altında net olarak görülen kaya bloğunda sikke var. Önce ip açtık fakat İsmail, ekibin soldaki kayalardan inebileceğini söylemesi üzerine ipi toplayarak 3 grup halinde inişe devam ettik. Bahsi geçen kayalar arasında belirgin bir patika var ve iniş daha hızlı. Direkt olarak doğu çarşağının üst kısmına bağlanıyor. Sonrasında çarşaktan seri şekilde inişimizi yaparak 16.40 civarında Mevsimlik Göl’e ulaştık. Çarşak inişinde gruplar arasında 10’ar dakikalık zaman farkları oluştu. Saat 17.10 civarında son grubun da kampa ulaşmasıyla, faaliyet emniyetli olarak tamamlanmış oldu. Hava durumu güneşli ve ortalama 21 santigrat derece, Doğu Beli hariç hafif rüzgarlı.

27.08.2016
Saat 09.00 civarında uyandık. Kamp alanında bulunan arkadaşlarımızla faaliyetlerin acısını çıkarırcasına gayet zengin bir kahvaltı yaptık ve dönüş için hazırlanmaya başladık. Saat 12.10 civarında 3 grup halinde Arpalık’a doğru yürüyüşe başladık. 13.45’te son grup Arpalık’a ulaştı. Saat 15.05’te Salim abi geldi ve bir grup kendi aracıyla, bir grup da traktörle Demirkazık köyüne indik. 16.05’te o gece bizi köyde misafir eden Umutcan’ın evine ulaştık ve emniyetli olarak faaliyet tamamlanmış oldu. Ertesi gün herkes kendi dönüş planı doğrultusunda, köyden ayrıldı.

Notlar:
– Rota, daha önce klasik rota prosedürlerini deneyimlemiş dağcılar için eğitici bir rotadır.
– Kalabalık bir ekiple BDK Klasik rotasını yapmak hayli yorucu oluyor.