23/04/2012 Sematepe Kuzeybatı Kar-Buz Kulvarı/Aladağlar – Duygu Başoğlu

Tarih: 23/04/2012

Ekip: Duygu Başoğlu

Rota: Sematepe Kuzeybatı Kar-Buz Kulvarı

Pazartesi boş olacağımı geç öğrenmem sonucu Cumartesi saat 19:00’da otobüs bileti bakmaya başladım, 21:30’da Harem’de malzeme bulmuş toparlanmış otobüse binmiştim. Son anda karar verdiğim için zaten bu bahar Uğur’la gideriz diye niyetlenmişliğim olan Sematepe karbuz kulvarına yönelmiştim, ama Uğur’u arayıp böyle son anda zaman ayarlayamadığını öğrendiğim için yalnızdım. Yüksek vadi bivaklı, yalnızlık hissi yoğun bir faaliyet ve kulvarda mevsim itibariyle etap etap cam buz bekliyordum, ikisi de olmadı. Tek başıma traktör param olmadığı ve böyle böyle hiç doğru dürüst paramızı almayan Salim Abi’nin iyi niyetini istismar etmek istemediğim için Köprü’den yürümeye başladım. Akşam otobüsten hava sorduğum Salim Abi Yasemin’de ekip var dedi, Narpuz’a girmeden Taylan’dan Yıldızlı *gelişimden* birilerinin oralarda olduğunu öğrendim, zaten vadide de izlerini gördüm. Bu aralar botaniğe çok yüzeysel de olsa bi merak saldığım için Narpuz girişinde çiçeklere bakmak amacıyla biraz dolandıktan sonra ilk gün Narpuz 2’ye çıktım ve Kızıl Çarşak altı yakınlarında bir yerde Yıldızlıların çadırlarıyla karşılaştım. Taylan’ın gelişim dediği ekipten(5 kişi) Rauf Fatih filan çıktı, o gün onlar da Sematepe Kuzeybatı yapmışlar. Biraz ben bivakla geldim bivakta kalacağım diye mırın kırın etsem de sonunda babamın çadırıymış gibi yanlarına kuruldum. Çadır konforu sabah çıkmamı biraz zorlaştırdı, rahat yerden kalkmak daha sıkıntılı.. Yalnızım diye geldiğim faaliyet biraz ‘Yıldız ekibinin 1 gün geç gelen üyesi’ hissi verdi, biraz da geç çıktıkları için kar hafif yumuşamış ve çoğu yerde ayağın çoğunun girdiği merdiven gibi izler döşemişler. Ben girdiğimde özellikle rotanın başında kar sertti, arada izden çıkıp keyfine dolaşsam da genel olarak kulvarı tıkayan takoz kaya ve üstündeki plastik buz akıntısına kadar rahat rahat önceki gün 5 kişinin bozmadan oturttuğu izden çıktım. Buzu geçmekse öyle rahat olmadı, Rauf ben bodoslama girdim demişti, anladığım kadarıyla sonra ekibin kalanı için emniyet açmış. Ben de bodoslama gireyim dedim, ilk kazma vuruşumla tabaka halinde bir buz parçası kayadan kopunca sakinleştim. Yalnızca birkaç metrelik bir buz&kaya üstü kar etabı ancak iki oluğa bölünmüş ve bir iki adım yükseldikten sonra dengeli şekilde sağa geçmekte çok zorlandım. Volkan’dan ödünç aldığım, körlerdir bilemiyorum hiç diye uyardığı eski kramponları buza saplamak çok uğraştırdığı için ilk birkaç adım için kazmayla kramponu takacak küçük çentikler kazdım. Sonunda bir şekilde geçtim ama bu işi düzgün yapabildiğimi düşünmüyorum pek. Bu etaptan sonra kulvar sağa dönüp sırta bağlanıyor (karıştıranlar nasıl karıştırıyorlar tam da Aladağlar’da 50 Rota’daki tarifteki gibi demek istiyorum! okusunlar buradan!:). Zirveye kadar sırtta yürüdükçe manzara değiştiği için bu kısım çok keyifli, şansıma hava da şahaneydi. Batı yüzünden indim. Burası biraz karıştırılabilir ama Volkan iyi tarif etmişti (bir de tabii Yıldızlıların izleri vardı!) :yüzün zirveden biraz geride (geldiğim yönde) başlayan geniş kulvarsı kısmından inerken sağ tarafta bele benzer bir şey görünüyor, onu hedeflemek lazım, üzerinden geçince bir başka kulvara bağlanılıyor ve kayaya girmeden inilebiliyor. Kamp yerinde biraz oturup beni uzunca süre bekledikten sonra otobüs bileti bakmaya dönmeleri gereken Yıldızlılar’ın (sağolsunlar 🙂 )bana bıraktığı boyalı limonatayı filan içtim, aynı gün yine Narpuz girişinde bir çiçek bakma molasının ardından Köprü’ye geri yürüdüm. Faaliyet 2 güne sığdı, rotanın kulvar kısmı toplamda 250 300 metre filan, zirve şahane manzaralı, tam da mevsimi. Rotayı öneriyorum kulüp, ilk kış çıkışı da İTÜDAK ekibinin hani, gidin bu aralar.