11/06/2009 Sematepe Batı Yüzü/Aladağlar – Volkan Çakır, Can İzmirli

Faaliyet Sorumlusu:

Rota: Sematepe – Batı Yüzü

Kullanılan Ekipmanlar: 3K

Hava Durumu: Gök gürültülü sağanak yağışlı.

Süre: 6 Saat

Tırmanış Raporu:

Canla sabah Salim Abinin evinde buluştuk. Güzel bir kahvaltıdan sonra Sokuluyla doğru yola çıktık. Hava hayli kapalı, hayırlısı artık dedik. Sokuluda inip Narpuz-1’i bitirdiğimiz yerde hava patladı. Uygun bir yere sığınıp 1 saat kadar yağışın dinmesini bekledik. Yarın ki tırmanış nasıl olacak bakalım deyip, Narpuz-2 de oba yerine kampı attık. Akşam erkenden yattık. Gece yine yağış, bu faaliyet yatar diye düşünürken saat 4te kalktık. Hava gayet açık. Hazırlanıp 5 gibi fırladık. Hızlıca kuzey kulvarının altına geldik. Planımız kuzey kulvarına girmekti, ancak Can rotaya bakıp burası beni aşar abi deyince, bende çok üstelemedim. Bizde rotayı zirvenin klasik çıkışı olan Batı rotasına çevirdik. Batı yüzünün solundaki ufak kulelerin solundan II derece döküntülü kaya setlerinden yükselmeye başladık. Belirgin kulenin arkasından geçip yüzün ortasındaki kulvara doğru yan geçiş yaptık. 30 derece eğimli sert kar dolu kulvarda rahat bir çıkışla zirveye bağlanan sırta çıktık. Basit bir sırt geçişiyle saat 11de zirveye ulaştık. 1 saattir hafif hafif kapamaya başlayan havadan dolayı fazla oyalanmadan hızlıca inişe başladık. Tabana çok az kala yan geçiş yaptığımız kulenin orada hava patladı. Kuzey kulvarı için yanımızda olan emniyet malzemeleri yüzünden metal yüklü bir şekilde yusufla beraber inişi sürdürdük. 14te kamp yerine vardık. Kampı toplayıp Sokuluya bastık. Tamamen ıslak ve kafamızın üzerinde patlayan elektrik yükleriyle hızlı bir iniş yaptık. 16da Sokuludaydık. Salim Abide kuruluğun ve sıcağın ayrıca kafaya bir şey yemeden inmenin keyfini çıkardık. Akşam ben motorla can ise otobüsle İstanbula doğru yola çıktık.