22/07/2023 Küçük Demirkazık (KDK) Doğu Bacası ve Kulvarı Rotası/Aladağlar – Çağatay Gödek

Fotoğraf 1: Rota Genel Görünüm

Tarih:  22 Temmuz 2023

Ekip: Çağatay Gödek

Yer/Bölge: Aladağlar-Cımbar Vadisi

Rota: KDK Doğu Bacası ve Kulvarı

Kullanılan Ekipmanlar: 30m İp ve İniş Seti (İp İnişinde Kullanıldı)

Hava Durumu: Açık

Süre: Ordos Dağ Evinden Gidiş-Dönüş 8.30 saat

Fotoğraf 1: Rota Genel Görünüm

Selamlar, 20 Temmuzda yaptığım Alaca Batı Sırtı rotasından dinlenmek amacıyla 21 Temmuz günü Ordos dağ evine geçtim. 22 Temmuz sabahı erken vakitte kalkıp KDK Doğu Bacasını çıkma niyetim vardı lakin biraz hasta olmamdan biraz da üşengeçlikten dolayı 5.30’da faaliyete başlayacağıma saat 09.55’te Ordos’tan harekete geçtim. 1. koldan Arpalığın altına bağlanarak oradan da Tekepınarına ulaştım. Ufak bi atıştırma ve bol su içme faslının ardından Oba yerine doğru giden patikada yarım saat ilerledikten sonra Apışkar’a doğru çıkan geniş açıklığa doğru yükselmeye başladım. Çıkarken rota ile ilgili sadece birkaç rapor okumuş ve Aladağlar kitabından topoya bakmıştım. Telefona topo ve raporları kaydetmişim sanıyordum fakat elimde hiç bişey yokmuş. Bi şekilde bulurum diyerek geniş açıklığın sağına çapraz bir şekilde yükselmeye başladım.

KDK’nın altından baktığınız zaman zirveyi seçebilmek çok zor oluyor, fotoğraf 2’de belirttiğim mantarkaya civarından baktığınız zaman zirveyi daha solda (doğuda) sanıyoruz ama zirve aslında en sağda bulunan en yüksek kule. Okuduğum raporlarda da özellikle insanların Apışkar’a giden bele doğru (yani fazlaca sollu) yükseldiğini ve sonradan aşağı inip sağ tarafa yöneldiklerini hatırladığımdan ötürü, sağ taraftan ufak tırmanışlarla yükselmeye devam ettim. Hem toponun olmaması hem de geç bir vakitte hareket ettiğimden ötürü oturup dinlenmeye pek vaktim yoktu. Görece sağ tarafa çapraz bir şekilde yükselmeme rağmen bacanın yine de solunda kaldığımı söyleyebilirim. Bir de bacanın girişinde bir slab geçişinden bahsedildiği ve solda kaldığım için sürekli mini slablar geçtiğim için bu baca nerede diye düşünerek ilerlemeye devam ediyordum. Ardından bir bölgede sağ tarafa doğru 100-150 metre yükselmeden ilerledim ve çok daha bariz ve net olan slab yüzeye ulaştım. Slab geçişi gözüme biraz sert göründüğü için çantadan frictionları çıkartıp ayağa geçirdikten sonra yükselişe başladım. Slabta yine sağlı bir şekilde yükseldikten sonra sol tarafımda zayıf bir hat gördüm ve oraya yönelip tırmandıktan sonra bir sabit sikke ile karşılaştım. Artık önümde iki seçenek vardı, birisi sağa doğru giden zayıflıkta yükseliş bir diğeri ise sola doğru 5 metrelik boşluklu travers. Bacanın sol tarafta olduğunu anladığım noktada (baca diyagonal bir şekilde yükseliyor, dik bir şekilde yükselsem de bacaya bağlanıyorum. Sorun baca girişini kaçırmam) hafif yusuflatan traversi yaptıktan sonra kendimi bacanın içinde buluyorum ve orada slabın çok sağından girdiğimi idrak eyliyorum. Sonrasında ise çok sağlam olan bacada zevkli bir tırmanışla zirvenin altındaki geniş düzlüğe ulaşıyorum. Oradan da 3-4 dakikalık tırmanışla zirveye ulaşıyorum. Saat 15.00, iyi çıktım diyerek zirvede 30 dakika geçiriyorum ve Yelkenkaya’nın üzerinden 15 metrelik iniş yapıp, geri kalan kısmı da serbest inerek Apışkar’dan Arpalığa yöneliyorum. Hoş olmayan bir inişin ardından tekrar 1. koldan Ordos’a ulaşıyorum. Saat 18.30, yarın ise ilk tanıma ekibinin Yedigöller çadırına misafir olmak üzere hazırlıklarıma başlıyorum.

Fotoğraf 2: Yaklaşım
Fotoğraf 3: Tekepınarında otlayan Kırat

Değerlendirme ve Notlar

• Rota çok sağlam ve zevkli, Baca kısmı 100-150 metre civarı ve baca çıkışı 20 dakika civarı sürmekte.
  • Yaklaşım kısmında görece sağlı gidildiğini hatırlamakta fayda var.
  • Slab etapta ben çok sağdan girdim ve zorluk derecesi arttı, ekstra bacanın ufak bir kısmını es geçmiş oldum. Slab’ta sollu yükselip bacaya bağlanılması doğru olur.
  • Zirve aşağıdan bakınca sağ tarafta (Batı tarafı) görünen en yüksek kule.
  • İniş için gidilecek yere göre yine doğu bacasından veya Yelkenkaya rotasından inilebilir.
  • Fotoğraf 1 ve Fotoğraf 2 rotayı çıkmak için iyi bir kaynak olabilir diye düşünüyorum.
  • Tekepınarı, Oba Yeri civarından günübirlik yapılabilecek yarı teknik güzel bir rota. Geleneksel tırmanışa başlayacaklar için güzel bir ısınma olur diye düşünüyorum. Zirveden BDK kuzey duvarını kesmekte bir başka hoşnutluk vermekte.

Yüksek Kaliteli Topolar İçin: https://drive.google.com/drive/folders/1n1hGDwIpj-