28/08/2004 Büyük Demirkazık Doğu Duvarı, Kuzey Sırtı/Aladağlar – Ali Değer Özbakır, Alper Işın Duran, Önder Bingöl, Efe Akcasu

Tarih: 28/08/2004

Ekip: Ali Değer Özbakır, Alper Işın Duran, Önder Bingöl, Efe Akcasu

Rota: B. Demirkazık Doğu Duvarı, Kuzey Sırtı

Merhaba,

28 ağustosta saat 11:00 civarında demirkazık dağ evi’ne vardık. Arpalık üzerinden tekepınarı, oradan da akşam saat 17:00 civarında demirkazık doğu geçidinin altındaki kurumuş göl civarındaki kamp alanımıza ulaştık. Su arpalıkta , Tekepınarında ve doğu geçidine çıkan çarşağın sol tarafındaki kayalarda sürekli akıyor. 4 kişi olarak başladığımız ekipten Efe Akcasu’nun dizindeki sakatlık canlandığı için arpalığa varmadan geri dönüş kararı aldı,

biz: Önder Bingöl, Ali Değer Özbakır ve ben olmak üzere bütün gerekli malzemeyi ondan alarak devam ettik, üzerimizdeki teknik malzeme ve kamp yükü çok fazla olduğu için kamp yerine vardığımızda oldukça tükenmiştik, ertesi günü dinlenmeye ve rota seçimine ayırmaya karar verdik.

29 Ağustos Pazar günü sadece Demirkazık klasik rotasına çıktık ve ertesi gün gireceğimiz rotaya karar verdik: Demirkazık Doğu Duvarı. Bol yedik, bol içtik.

30 Ağustos sabah gün ışıması ile birlikte Ali ile ben duvara girdik, rotanın büyük bölümünü kitaba paralel gitmekle birlikte kilit ip boyuna gelmeden
önce yukarı sapmışız, kilit ip boyunun yaklaşık 35-40 metre kadar sağındaki
gri bir akıntının altından yükseldik, zor ve emniyetsiz bir ip boyu ile rotadaki beş kulelerin ikincisinin altındaki deliğe ulaştık. Ali artçı olarak bu ip boyunun bir kısmını prussiklemek zorunda kaldı.

Çok yorulduğumuzu ve devam edersek kestiremediğimiz bir yerde
karanlığa yakalanacağımızı düşünerek saat 15:00 civarında bulunduğumuz delikte bivaklamaya karar verdik, oldukça rahat bir bivak geçirdikten sonra ertesi sabah (31 Ağustos) direkt ikinci kulenin sağındaki gri akıntıyı izleyerek bir ip boyu ile Amfitiyatro olarak anılan yere çıktık. Bu şekilde iki ip boyu kısaltmış olduk rotayı. Ama sanırım bir miktar daha zorlaştı. Rotanın geri kalanında ise önemli bir değişiklik olmadan devam ettik ve saat 14:30 gibi zirveye vardık. Önder sağolsun ayakkabılarımızı ve bir miktar yemeği külahın altına kadar getirmişti ve onunla birlikte kamp alanına indik.

1 Eylül günü üçümüz beraber Demirkazık Kuzey Sırtına girdik, sabah 6:00da tırmanışa başladık, hiç bir aksilik yaşamadan saat 11:30 civarında zirveye vardık ve klasik rotadan kampa geri döndük.

2 Eylül günü yeterince yorulduğumuza karar verip Küçük Demirkazığa uğramaktan vaz geçip köye ve Alabalık çiftliğine indik. Güzel bir yemekten sonra Niğde’ye geri döndük.