04/07/2017 ​La Somone/Brevent,Chamonix – Ceyhun Andaç, Özgür Cebeci

Kullanılan Ekipmanlar: —

Hava Durumu: —

Yazan: ​Özgür Cebeci

Uzun süredir hazırlandığımız Chamonix planlarımızı gerçekleme vakti nihayet gelmişti. İlk üç günümüzü çeşitli eğitimler ile geçirmiş üzerine de bir gün mola vermiştik. Yola çıkmadan evvel enfekte olup daha sonrasında ateş ve halsizliğe sebep olan yirmilik diş problemim ise geç de olsa kullandığım antibiyotiğin etkisi ile geride kalmıştı. Uzun süredir beraber faaliyet yapamadığımızdan ilk gün görece rahat bir rotada ısınmaya karar verdik. Gelmeden evvel Michel Piola’dan aldığımız tavsiyesinin de etkisiyle çok kafa yormadan La Somone rotasında karar kılıyoruz. Rotanın yaklaşımı oldukça rahat. Chamonix’den teleferik ile Brevent’e çıkıp vadiye bakan yoldan 15 dakika alçalmak gerekiyor. Rota güzel boltlanmış Alpinspor 7 ip boyu (4a-5b) ile 140m yükseliyor, boşluk hissi az, kaçış imkanı bol. Popülaritesi sebebi ile olabildiğince erken girilip hızlıca tırmanılması gerek, aksi durumda arkadan gelen ekipler tarafından rahatsız edilmek çok olası. Malzemeleri kuşanıp saat 11.00 civarında tırmanışa başlıyoruz. Pek gerek olamamasına rağmen biraz da gelecek faaliyetlere hazırlanmak amacı ile rotaya çift ip ve geleneksel tırmanış ekipmanı ile giriyoruz. Ancak arkamızdan tek ip ile hızla tırmanan ekiplerin baskısı sebebi ile sadece boltları kullanarak malzeme yerleştirmeden olabildiğince hızlı bir şekilde tırmanıyoruz. Sırası ile 4b,4c,4a ve 5b’lik, ilk 4 ip boyunu ben çıkıyorum. Sağlam kayada hafif pozitif devam eden kolay bir tırmanış. Dördüncü ip boyundan sonra ufak bir ip inişi ile beşinci ip boyuna erişiliyor. Görecedaha dik 4c zorluğundaki bu ip boyunu Ceyhun çıkıyor. Artçı olarak takip ederken çatlağa kol-gövde sokulması gereken hamleler çanta ile biraz canımı sıkıyor. İp boyunun sonunda, küfürlü bir üslup ile “Çanta işi zormuş, unutmuşum” diyorum. Ceyhun dört ip boyu çantadan hiç şikayet etmemenin olgunluğuyla tebessüm ediyor duruma. Sonrasında rotanın kalan kısmı için toprak bir yoldan karşıya geçip, 15-20 metrelik iki ip boyu daha çıkmamız gerektiğini görüyoruz. Bu durumu pek estetik bulmayarak saat 14.00 gibi tırmanışı noktalamaya karar veriyoruz. İniş için daha aşağıdaki ara teleferik istasyonun yürürken bir yandan da Furkan ve Barışa telsiz bağlantısı kurumayı zor da olsa başardık. Onlar da tırmanışlarını bitirmişler. Kaldığımız yere yakın gözümüze kestirdiğimiz bir barda akşam üstü birası için sözleşip akbillerimizi basıyoruz.