05/08/2009 Büyük Demirkazık Kuzey Sırtı/Aladağlar – Volkan Çakır, Furkan Dodurka

Tarih: 05/08/2009

Ekip: Volkan Çakır, Furkan Dodurka

Yer/Bölge: Aladağlar

Rota: Büyük Demirkazık Kuzey Sırtı

Kullanılan Ekipmanlar: Bir çift yarım ip, 8 express, 1 takoz seti, 1 friend seti, 5-6 sikke, 8  kilitli karabin, yeterince perlon, kask, bivak, kişisel emniyet ve iniş  malzemesi mevcuttu.

Hava Durumu: Tüm faaliyet boyunca açık ve güneşli bir hava hâkimdi.

Rapor:

Pazartesi günü kampı cimbara taşıdık ve günü dinlenerek geçirdik. Bir gün önce yaptığımız K.Demirkazık batı rotasından dolayı hayli yorgunduk. Erkenden yatıp sabah 4 gibi kalktık. 5 te çadırdan çıkıp Apışkara doğru yükselmeye başladık. 6 gibi hazırlanıp rotaya girdik. Dik etaba kadar boşluk hissi olan III+ sağlam bir kayada yükseliyorsunuz. Solunuzda devamlı kuzey duvarı ve size sırıtan Yusuf oluyor. Saat 8 gibi dik etaba geldik. Sağımızda hafif açık bacamsı bir etap gördük fakat sağda baca olan varyant rota olduğunu bildiğimiz ve oraya girmek istemediğimiz için burayı orası zannederek girmedik oysa gerçekte rota oradan gidiyor. Solumuzda bir çatlak hattı görüp buradan başlamaya karar verdik. Sikkeleri çakıp istasyonu kurduk. Daha sonra Alper le konuştuğumuzda buradan da tırmanıldığını ama daha zor, çürük ve ara emniyetin az olduğunu söylüyor. Gerçekten çok çürük ve ara emniyet rezalet, ilk ip boyunda 3, ikinci ip boyunda 2 ara emniyet atabiliyoruz. Furkan tırmanırken yağmur gibi taş yağdırıyor, istasyon tırmanış hattının tam altında olmadığı için yanımdan geçen taşlara bakıp hiç sekmeden kuzey duvarının dibine düşüşlerini seyrediyorum. Ne hoş eğer patlarsak hiç sekmeyeceğiz direkt duvarın dibine acısız olacak diye söyleniyor tepemde Yusuf, hemen susturuyorum kendisini. Furkan istasyonu kuruyor bende istasyonu toplayıp çatlak hattı boyunca yükselmeye başlıyorum. Hat gittikçe sola kayıyor iyice kuzey duvarıyla samimi oluyoruz. Oldu olacak kuzeyden bitireydik rotayı diye söyleniyorum. Furkanın yanına varıyorum ve bir sürpriz daha Furkanı yarı askı istasyonda buluyorum, rotaya göre sette olması gerekirdi. Tırmandığımız etabın IV derece değil en az V derece olduğunu söylüyorum. Katılıyor birbirimize bakıp evet yanlış yerdeyiz diyoruz fazla sola kaydık. Yapacak bir şey yok etabın devamı daha rahat görünüyor. Yalnız etabın hemen başında hafif negatife atan 2-3 metrelik bir bölüm var orayı geçince gerisi kolay. Furkan devam ediyor gerçekten bu etap daha rahat daha kısa sürede yukarıya istasyonu kuruyor. İstasyonu topluyorum ancak profil sikke yerinden bir türlü çıkmıyor. Yarım saat kadar uğraşıyorum. Artık kolum çekiç sallamaktan iyice yorulunca bırakmaya karar veriyorum. Rotaya bir sikke hediye ediyoruz. Furkanın yanına varıyorum. Saat 10 olmuş. Malzemeyi toplayıp hızla yükselmeye devam ediyoruz. Sırt hattını takip ederek slab yüzeylerden başlangıcı solda olan kulvara doğru yükseliyoruz. Kulvara giriyoruz. Kulvar sağa doğru yüzey boyunca yükselip iyice sağdan ince bir kılçıkla soldaki kulenin tepesine bağlanıyor. Buradan ip inişiyle rota Peck kulvarından devam ediyor. Saat 11 gibi kulenin üstüne geliyoruz, büyük bir babadan en az 10 tane perlonla iniş istasyonu kurulmuş durumda bir perlon daha bırakmayı kirlilik açısından uygun bulmuyoruz. Perlonları kontrol edip iyi durumdaki 2-3 perlondan iniş yapmayı uygun buluyoruz. İniş tam 50 metre tek seferde inmeye karar veriyoruz. İnişin ilk 30 metresi 90 derece hatta hafif negatif son 20 metre ise dik bir kulvar inişiyle Peck kulvarının V çentiğine bağlanıyor. İnişi bitirdikten sonra ipi çekiyoruz ve sürpriz ip dik kulvarda takılıyor ne kadar uğraştıysak gelmiyor. Tırmanıştan evvel Aykut la rota hakkında konuşurken tek seferde inmeyin ip takılıyor demişti. Dinlemediğimize bin pişman aşağı alabildiğimiz tek yarım ipi alıp IV derecelik bir tırmanışla kulvarı geri tırmanıp ipi kurtarıyoruz. Bu kurtarma operasyonu bir saatimize mal oluyor. Dik etabın bittiği yerin biraz altında kulvarın girişinde alttan bakınca sağ tarafta hali hazırda bir iniş istasyonu mevcut inişi iki etapta yapmak daha akıllıca. Artık zirve sırtındayız hızla yükseliyoruz son olarak kılçığı da geçip 14 de zirvede oluyoruz. Çıkmayan sikke ve takılan iple çok zaman kaybettiğimiz için planladığımızdan 1-2 saat kadar geç zirvede oluyoruz. Fazla oyalanmadan hızlıca klasikten inişe geçiyoruz. Zirve külahında ip açıyoruz mevcut sikke ve boltları kullanıyoruz. 3 ip boyu inişten sonra birazda yürüyüşle doğu geçidine varıyoruz. Buradan Cimbara doğru kaptırıp iniyoruz. Mevsimlik gölü geçtikten hemen sonra saatlerdir bizi gözüyle takip eden umut karşımıza dikiliyor. Onu gördüğümüze çok seviniyoruz. Saat 18 gibi kampa varıyoruz. Umut bizi doyuruyor. Yorgunluktan erkenden uyuyoruz.

Çarşamba günü off günümüz dinlenerek geçiriyoruz. Perşembe girmeyi planladığımız Beşparmak kuzey duvarını seyrediyoruz. Öğleden sonra rotanın altına malzemeyi taşımaya karar veriyoruz. Böylece sabah daha hızlı rotaya gideriz diyoruz. Rotaya malzemeyi çıkartırken fark ediyorum ki hala yorgunum Furkana rotadan vazgeçelim diyorum. Fazla sorgulamadan tamam diyor. Ertesi gün kampı toplayıp iniyoruz. Akşama ver elini İstanbul.