06/08/2023 Çağalınbaşı Güneybatı Sırtı, MTA Tepe, Direktaş Klasik ve H2-H3-H4, Okşar, Süner, DKSK Traversi/Aladağlar – Çağatay Gödek

Fotoğraf 4: ODTÜ-DKSK Zirve

Tarih:  6-7 Ağustos 2023

Ekip: Çağatay Gödek

Yer/Bölge: Aladağlar Milli Parkı / Cımbar Vadisi, Yedigöller Platosu

Rota:

6 Ağustos 2023 / Çağalınbaşı Kuzeybatı Sırtı (II,III), MTA Tepe (I,II), Direktaş Güneybatı Yüzü (Klasik)III,IV-
7 Ağustos 2023 / H2, H3, H4, Okşar Tepe, Süner Tepe, Odtü-Dksk (I,II+)

Kulüpten Alınan Ekipmanlar: Kask, 30m İp

Kullanılan Ekipmanlar: Kask

Hava durumu: Açık, Gündüz 20 akşamları 5 derece civarında

Selamlar, Kocasarp-Çağalınbaşı traversini yaptıktan bir gün sonra Çadır ve birkaç teknik malzemeyi yanımda bırakıp ufak bir Çanta hazırladıktan sonra 07.00’da hareket ederek dipsiz üzerinden Akçay geçidine doğru yükselip sırt hattından geçip II,III-’lik tırmanışlar yaparak Çağalınbaşı zirveye saat 09.05’te ulaşıyorum. Yedigöller tarafında tanıma yapan Sefa, Sema, Utku ile problemli bir telsiz konuşması yaptıktan sonra Güneydoğu sırtından inişe geçip bele ulaştıktan sonra MTA tepeye çıkıp biraz oturduktan sonra ana patikadan Hastahoca ve ardından Yedigöllere varıyorum. Platoda tanıdık yüzlerle karşılaşınca (Boulderhane ekibi) mutlu oluyor biraz sohbet muhabbet ettikten sonra hep birlikte Direktaşa yöneliyoruz. Ekip çarşağın bittiği kısma teknik malzemelerini bırakıyor, bende ekipten ayrılıp hızlıca Direktaş zirve yapıp aşağı iniyorum. Saat 14.50 gibi kamp alanına varıyorum ve pinekleyen İTÜDAK bireylerinin yanına ulaşıyorum. Sefa, Sema, Utku adsız zirveye girmek için hattın çok solunda kaldıkları için daha zor yerlere girmek durumunda kaldıkları için dönmeye karar vermişler. Hep beraber bir şeyler atıştırdıktan sonra hadi gidip sırtta bivaklayalım, yarın da traversi tamamlarız teklifimi bizimkiler kabul edince saat 16.30-17.30 gibi bivaklamak için gerekli malzemelerimizi alarak yola koyuluyoruz. Buradan sonra olan traversin hikayesine Sema’nın yazmış olduğu rapordan ulaşabilirsiniz.

Bu traversi de tamamladıktan sonra ise Sefa,Sema ve Utku İstanbul’a ben ise Ordos dağ evine geçiyorum ve faaliyeti sonlandırmış oluyorum.

Notlar:

• Çağalınbaşı Kuzeybatı hattında sırt yerine olabildiğince kulvarlardan ilerlemeye çalışınız.
  • Direktaş çıkışında kilit sonrasında baca sistemlerinin ayrıldığı kısımlarda solda kalan baca hatları bana daha göründü. İki seçenek arasında kalırsanız sol bacayı tercih edebilirsiniz.
Fotoğraf 1: Çağalınbaşı
Fotoğraf 2: MTA Tepeden Direktaş ve Kızılyar’lar
Fotoğraf 3: Bivak yerimizden Karagöl-Boruklu dolaylarına bakış
Fotoğraf 4: ODTÜ-DKSK Zirve
Fotoğraf 5: Direktaş Topo (Kırmızı Nokta, Alternatif İniş)