13/06/2010 Büyük Demirkazık-Peck Kulvarı/Aladağlar – Umut Gökdeniz, Ahmet Balpınar(YTÜDAK)

Tarih: 13/06/2010

Ekip: Umut Gökdeniz, Ahmet Balpınar(Ytüdak)

Faaliyet Sorumlusu:

Rota: Büyük Demirkazık- Peck Kulvarı

Kullanılan Ekipmanlar:

Mazleme:

-Kask, Krampon, Buz aleti, Third Tool

– 1 Yarım ip

– 5 Sikke

-Perlonlar

-4 Kilitli Bunların dışında 3 adet buz burgusuda almıştık fakat gerek olmadı.

Klüp Malzemesi:

-1 Otomatik Krampon(Grivel) İyi

-Buz Aleti (Cassin) İyi

-Yarım İp İyi(tibloc mantosunu biraz aşındırdı)

-Karabinalar İyi

Süre: —

Tırmanış Raporu:

Bitmek bilmeyen bir otobüs yolculuğu sonunda sabah 8 gibi Niğdeye vardık, Çamardı arabasını beklemektense taksiyle yola koyulduk. Hızlı bir hazırlık faslından sonra traktörle Sokulluya ulaştık. Rota girişinde bivaklamaktansa rotaya girip mümkün olduğunca ilerlemeye karar verdik ve 12.30 gibi Sokulludan yürüyüşe başladık. Uzun Çarşak etabını tırmanıp kulvarın girişine vardık , kar durumu pek hoş değildi. Pek mola vermeden yükselip yaklaşık 3000 mt civarında bivakladık. Bir şeyler atıştırıp sıvı aldıktan sonra hemen yattık. Fakat 22.00 civarında dolu sağnak karışımı yağış yıldırım filan derken oldukça şenlikli bir gece başlamış oldu. Önceleri bir şekilde kuru kalmaya çalışsak da baktık yapacak bir şey yok uyumaya devam ettik. Gece 3 civarı hava duruldu fakat durumu görmek acısından havanın aydınlanmasını bekledik. 6 civarı havanın iyi olduğunu görüp devam etme kararı aldık hazırlanıp redbullları çaktıktan sonra hızlıca yükselmeye başladık. Mevsimin geç olması nedeniyle kaya etapları oldukça açılmış hatta kayayla kar arasında 1-2 mt civarı boşluklar oluşmuştu, bizi oldukça yavaşlatsada saat 9 civarı kuzeybatı sırtının kulesine devam eden kulvarın altındaydık. Burdan sağa devap ettik fakat önümüzdeki kaya etabı şelaleye dönmüştü. Tamamen ıslanıp ve çeşitli tekniklerle bir türlü tırmanmayı beceremeyince yapay yöntemlerle bu etabı geçtik ve kaya etaplarından tırmanışa devam ettik. Batı sırtına bağlanan son 50 mtlik kulvarın altında biraz mola verdik oldukça ıslaktık ve sert rüzgarda neşemize neşe katıyordu. Saatin 10a geldiğini görüp zirveye devam etmemiz durumunda otobüse yetişemiyecektik ve dönüş kararı aldık. Tırmanırken bir şekilde geçtiğimiz kaya etaplarını inmek pek de kolay olmadı. 6 kez ip inişi yapmamız gerekti. Bivak alanımıza varıp hızlıca toparlandıktan sonra inişe devam ettik ve saat 4 buÇuk civarı Sokulluda Salim Abi bizi karşıladı. Zorda olsa 7 otobüsüne yetişmeyi başardık ve sıkıcı bir yolculuk sonrası İstanbula varmış olduk.