17/09/2022 Emler Klasik Tanıma/Aladağlar – Yahya İmren, İbrahim Ekinci

Yer/Bölge: Aladağlar

Rota: Emler Klasik

Kamp Yeri: Karayalak

Kullanılan Ekipmanlar: Çadır, kask, ilkyardım çantası, bivak, pusula, bölge haritası, Telsiz

Hava Durumu: Açık/Gündüz 20-30 derecelerde – Gece sıcaklık 2 dereceye kadar düşebilir

Benim stajdan dolayı anca fırsat bulabilmem ve İbrahim’in de boşluğuna denk gelmesi sayesinde hızlıca bir kararla tanıma faaliyetimizi 2 hafta öne çekerek Aladağlar’a doğru yola koyulduk.

17.09.22

Sabah 11.35’te ben Niğde otogara vardım ve İbrahim ile 1 saat gecikmeli olarak buluştuk. İkimiz de aç olduğumuz için önce yanımızdaki yiyeceklerden biraz atıştırdık. Sonrasında çantalarımızdaki yükleri dengeleyip Çamardı’ya giden otobüslere gittik. Saat 14.00’te kalkan Çamardı otobüsüne bindik. 15.07’de köprüde indik.Milli park giden yol ayrımına kadar bir kaç dakika yürüdükten sonra otostop çekmeye başladık. Kısa bir süre sonra köye giden biri bizi aldı ve milli park girişine kadar bıraktı. Saat 15.30 da milli park girişinden hareketle yürümeye başladık. 2 kısa mola ardından 18.18’de karayalak kamp alanına vardık. Çadır kurulumu ve yemek ardından 2.45 te kalkmak için yat saatini 21.30 olarak belirledik. Yat saati yaklaşınca, bir süre daha uyanık kalmak istediğimize fark ettik ve yat saatini 22.30 olarak güncelledik.

18.09.22

Kalk saatimiz olan 2.45’te kalktık fakat sabah ortak kararla bunu 1 saat ertelemeye karar verdik. 3.45’te uyandık. 4.45 te yola çıktık. Önce gelincik kayaların altına, sonra da yoldaki babalar eşliğinde kapıya doğru yürüdük. 5.10’da su molası verdik. 5.45’te hava aydınlanmaya başladı.6.10’da hava tamamen aydınlanmıştı, 5 dakika mola verdik. 7.17’de sıcak su molası verdik. 8.45’te Çelikbuyduran kamp alanına vardık. Sularımızı doldurduk ve biraz soluklandık. 9.15’te yemek molasını zirve rotasının başlangıcındaki düzlükte verdik. 45 dakika molanın ardından yürümeye başladık. 11.33’te zirveye vardık. Zirvede fotoğraf faslından sonra 12.40 gibi inişe başladık. 13.35‘de Çelikbuyduran’a vardık ve sularımızı doldurduk. 15.45 Karayalak kamp alanındaydık. 16.10’da Karayalak kamp alanından ayrıldık. 17.50’de yolun yarısındayken otostop çektik ve önce balık çiftliğine uğrayıp(gayet büyük, güzel bir yer. Fiyatlar ortalama+ sayılır) balık yedikten sonra Niğde otogarda faaliyetimizi sonlandırdık.

Notlar

Çelikbuyduran’a eşyalar ile çıkmak çok zorlayıcı olabilir. O nedenle karayalak’ta kamp yaparak doğru bir tercih yaptığımızı düşünüyorum. Çelikbuyduran’a gelmeden önce bulunan dinlenme taşındaki su kaynağı ve bazı su kaynakları kurumuştu.