19/05/2006 Şeytan Deresi/Erciyes – Volkan Çakır,Cevher Bilger, Ebru Uçurum, Tayfun Arıkan(Kulüp Dışından), Nike(Sibirya Huskysi)

Tarih: 19/05/2006

Ekip: Volkan Çakır,Cevher Bilger, Ebru Uçurum, Tayfun Arıkan(Kulüp Dışından), Nike(Sibirya Huskysi)

Yer/Bölge: Erciyes

Rota: Şeytan Deresi

19 Mayıs sabahı Kayseri’ye vardık kendi aracımız olduğundan kayak merkezine rahat ulaştık. Zaten merkeze develi yolu üzerinde olduğundan ilçe minibüsleriyle ulaşmak rahat. Gençlik ve spor müdürlüğünün dağ evine kayıt bırakıp yola koyulduk. Kayak merkezinin telesiyejleri çalıştığından dağa yaklaşımı biraz kısaltarak telesiyejle 2900 e kadar çıktık. Klasik kamp yeri yarım saat uzaklıkta güney doğudaydı ancak biz sabah rotaya daha rahat girmek için şeytana doğru 2 saat kadar tırmandık. Şeytanın yakınına uygun bir yere kampı attık. Hava sabah güneşli ve açık olmasına rağmen öğleden sonra kapattı hatta hafif bir yağışta oldu. Ayrıca sert ve oturmuş bir kar 3100 den itibaren başlıyordu. Gece 3 gibi kalkıp hazırlanmaya başladık. Hava açık ve bulutsuz gözüküyordu.4 30 gibi çıkışa başladık. Gündüz hafif batan kar tamamen sertti ve kramponla çok rahat ilerledik.1 saat sonra rotanın girişindeydik. İki taraflı çürük kayalı duvarlar arasından (taş düşmesiyle ünlü rota) dikkatli ve hızlı bir şekilde yükseldik.1,5 saat sonra hörgüç kayaya kadar varmıştık. Saat 8 gibi toplam 3,5 saatte zirvedeydik. Açık bir havada muhteşem manzaranın keyfini çıkardık. Hızlı bir inişle (hava ısındıkça kaya düşme riski artıyor) 10 30 da kamptaydık. Biraz dinlenip bir şeyler yedikten sonra yine telesiyej kullanarak merkeze indik.