21/06/2008 Büyük Demirkazık Hodgkin-Peck Kulvarı/Aladağlar – Gökhan Goralı, Duygu Başoğlu, Alper Işın Duran

Tarih: 21/06/2008

Ekip: Gökhan Goralı ,Duygu Başoğlu ,Alper Işın Duran

Yer/Bölge: Sokullupınar / Aladağlar

Rota: Büyük Demirkazık Hodgkin-Peck Kulvarı

Kullanılan Ekipmanlar: 1 çift, 1 tek baton, iki kemer, 3 sikke, 1 çekiç, 1x30m, 7.4mm ip. Perlonlar. 1 bivak, su ve atıştırmalık, herkes için 3K.

Hava Durumu: –

Süre:  –

Cuma gecesi Gökhan’la Metro’nun sağ arka köşesinde yola çıktık. Yolculuğu hatırlamıyorum ama oldukça rahatsızmış. Sabah 9:30 arabası ile Demirkazık sapağına gittik, orada Zirve
Dağcılık kökenli bir grubun traktörüne eklenerek Sokullupınar’a çıktık. bizi bekleyen ve bir kaç gündür bölgede bulunan Duygu ile buluşup fazla yükümüzü Sokullupınar’da bırakıp Kayacık vadisinin ortasındaki pınara çıktık. Öğle vakti başımıza güneş geçmesin diye Bivaktan bir güneşlik yaparak altına sığındık. Ekibin yavaş olacağını planlayıp gece çok erken yola çıkabilmek için saat 14:00 civarında uyuduk – ben uyudum en azından;) Gece 22:00 de uyandık, 23:30de yola çıktık. saat 1:30da kulvar başında krampon takıyorduk. Hava aydınlandığında V çentiğine doğru yaklaşmıştık. burada kramponlarımızı çıkartıp kayaya girdik. ilk zorluğumuz birinci kaya seti, küçük bir dere haline gelmiş akıyordu. burayı çıkıp belden emniyet alarak Gökhan ve Duygu’yu bir üst sete aldım. İkinci zorluğa kadar serbest yükseldik. bunlar da III+ derecelik yüzeylerdi, sağa doğru yükselip bir bıçak sırtının arkasına geçtim, sırtı ara emniyet olarak kullanarak Duygu ve Gökhan’ı daha solda kalan gerçek rotaya kadar yukarıdan emniyetli bir şekilde yükselttim. Buradan sonra daha fazla ip açmadık ve II-III derecelik yüzeylerden yükselerek zirve sırtına ulaştık. Sabah 9:00’da zirvedeydik.

İnişi güney sırtı klasik rotadan yaptık. İnişte Niğde’li Nedimlere (bir subaya refakat ederken) rastladık, biraz onlara taş düşürmemek için bekledik, kâh serbest, kâh ip açarak kızıl çarşağa indik ve saat 13:00 gibi Kayacık’taki bivak noktamıza vardık. Saat 14:00’e doğru Sokullupınar’a indik ve Traktörle Alabalık-Bira ziyafetine doğru kendimizi bıraktık.