22/09/2008 İtoturumu Kuzey Yüzü/Aladağlar – İlhan Mutlu, Furkan Dodurka, Gökhan Cüceloğlu

Tarih: 22/09/2008

Ekip: İlhan Mutlu, Furkan Dodurka, Gökhan Cüceloğlu

Yer/Bölge: Arpalık

Rota: İtoturumu Kuzey Yüzü

Kullanılan Ekipmanlar: 3 kemer,3 kask birkaç sikke, 2 sikke çekici , 3 atc , hms ve karabinler , bivak , perlonlar , tokaz ve friend seti , nutkey , iki yarım ip, express seti.

Hava Durumu: Tüm faaliyet boyunca yer yer kapatan bulutlar bizleri düşündürse de faaliyet boyunca Birkaç serpintiden başka bir şey olmadı ancak pazar akşamüstü ciddi bir yağış durumu vardı. Neyseki hava patlamak üzereyken yol ayrımına varmıştık

Süre:  –

Saat 13:45 te Demirkazık yol ayrımına indik saat 16.45 gibi arpalığa varıp kamp attık ertesi gün saat 06.00 gibi kamptan çıkıp 06.35 te kar kulvarının başındaydık kulvarı takip edip 300 metre yükselerek saat 9 gibi kulvarın sonundaki kısa baca etabının başındaydık . Girişi V- geri kalanı kolay olan 8 -9 metrelik bacayı tırmanıp geniş sete vardık. Burdan yaklaşıp 25 metre IV+ lık ufak setterle bölünmüş etabı aşıp geniş sete vardık(iniş için sikkeler ve perlonlar mevcut). Sonrasında sağa doğru yönelen III+ lık etabları aşarak(yer yer babalara bırakılmış perlonlar var) saat 10.00 gibi zirveydik. Geri dönüş yolunda geldimiz III+ lık etapları inip aşağıdaki sette bırakılmış perlonlardan istasyon alarak V- bacanın başına kadar indik. Ancak ip bütün uğraşmamıza rağmen gelmedi . Hal böyleyken 50 metre aşağıdaki sola doğru III+ lık etaplarla yükselen alternatif rotadan yükselerek. IV+ bölümün başına geldik. Neyseki
burdaki uğraşlarımız sonuç verip düğüm girdiği çatlaktan kurtuldu. Akabinde kulvardan indiğmizde saat Saat 12 sularıydı. Burdan arpalığa varıp kampı toplayıp sokullupınarına indik. Explorer ekibini götüren Salim abinin traktörüne kaynayarak yol ayrımına vardık.

Faaliyet sırasından hava durumu :

Tüm faaliyet boyunca yer yer kapatan bulutlar bizleri düşündürse de
faaliyet boyunca Birkaç serpintiden başka bir şey olmadı ancak pazar
akşamüstü ciddi bir yağış durumu vardı. Neyseki hava patlamak üzereyken yol
ayrımına varmıştık

Kullanılan Malzeme 3 kemer,3 kask birkaç sikke, 2 sikke çekici , 3 atc
, hms ve karabinler , bivak , perlonlar , tokaz ve friend seti , nutkey ,
iki yarım ip, express seti .