25/05/2003 Eznevit-Karasay Sırt Geçişi/Aladağlar – Ozan Onur, Uğur Diker

Tarih: 25/05/2003

Ekip: Ozan Onur, Uğur Diker

Rota: Eznevit Karasay Sırt Geçişi

Uzun zamandır aklımda yapmam gerektiğini düşündüğüm faaliyetlerden biriydi ama partner bulamadığımdan solo olarak yapmak zorunda kalacaktım ama ozan sağolsun bana eşlik edeceğini söyledi ve böylelikle 25 mayıs yani vardığımız günün akşamı saat 23:15 de sokullu pınardan yola koyulduk. Saat 00:30 da karayalak vadisini geçmiş ve belin üstüne çıkmıştık ve rotamızı eznevit yayla tarafına çevirdik ve saat 01:30 da eznevit yaylaya gelmeden derin vadinin sol tarafından yükselmeye başladık. Saatler 02:15 i gösterirken bizde eznevit tırmanışına başlanacak kaya etabın dibindeydik fakat havanın çok karanlık olması nedeniyle gideceğimiz yeri bile göremiyorduk. Havanın da gitgide soğumasından dolayı 30 dakika ne yapmamız gerektiğini konuşup birşeyler içtik. Yanımızda matlar olmasa da kaya etabının başlangıcında saat 02:45 de bivak attık. Bundan sonra baya bir uyuduktan sonra saat 06:00 da ancak kendimize gelip yola koyulduk. Kaya etabı tırmandıktan sonra önümüze kabak gibi kırmızı büyük bir kaya çıktı bu kayanın sağından daha çok kaya yüzeyleri tercih ederek ilerledik.( Ozanın ayakkabısı tam rijit olduğundan o biraz kasıldı ve en sonunda kendini çarşağa vurdu.) 3 tane 15 dakikalık molayla birlikte saat 09:45 te eznevit zirveye ulaştık. Bu nokta bizim için çok önemliydi çünkü ne kadar yaklaşırsak yaklaşalım zirve bizden uzaklaşıyor gibiydi. Eznevit zirveden saat 10:00 da ayrıldık ve karasay zirveye 10:45 de vardık. Bu zirvede havanın bozması ve motivasyonumuzun da biraz azalması sonucu 10 saniye kadar durduktan sonra devam ettik. Saat 11:00 de kızılkaya ile karasay arasındaki belden carşakları takip ederek indik.(çok fazla kar birikmişti ve altı da buzdu.) saat 11:00 de buyuk bir kayanın altında durup krampon ve kazmalarımızı kuşandık. Buradan kapıya kadar kazma kramponlarla devam ettik. Saat 13:00 de kapının altındaydık. Kramponları ele alıp devam ettik ve saat 14:00 de sokullu daki kampımıza ulaştık. Kızılkaya ve karasay arasındaki belden 60m lik yere kadar kar daha sonra ise kampa kadar da yağmur bize eşlik ettiler sağolsunlar. Çok zevkli bir faaliyet olmasıyla birlikte güzel bir havada yapılırsa çoğu zirve rotasının incelenebildiği ve çok güzel bir aladağlar panaromasına sahip bir zirve. Bence herkesin yapması gereken bir faaliyet