24/08/2016 Davlumbaz Tepe/Aladağlar – Tarık Türkmen, Jassam Saka

Ekip: Tarık TÜRKMEN, Jassam SAKA

Yer/Bölge: Aladağlar

Rota: Davlumbaz Tepe

Kullanılan Ekipmanlar:  2 kask, 1 çadır.

Süre:

Detay

Kamp Yeri: Obayeri
Faaliyet Sorumlusu: Tarık TÜRKMEN

Sonucunun kötü olmamasına şükrettiğimiz talihsiz olaylar sebebiyle, İTÜDAK 20nci yılı münasebetiyle Aladağlar’da geçirmeyi planladığım sürecin başlangıcından 1 gün önce faaliyet benim için başlamış oldu. Böylece tanıma faaliyeti ve ilave klasik rotalar için ilave 1 boş gün açığa çıktı.

23.08.2016
Sabah saat 10.30’da Süleyman abi ile dağ evinin önüne geldik. Salim abi haberleştiğimiz gibi beni beklemekteydi. Birkaç dakikalık hazırlık sonrasında, Süleyman abi ile vedalaşarak, Salim abinin Lada Niva’sı ile Arpalık yolunu tuttuk. 11.15 gibi Arpalık’ta olduk. Salim abi ile de kısa bir vedalaşma faslının ardından 11.20 de Arpalık mevkinden yürüyüşe başladım. 50 dakika sonra, 12.10’da Tekepınarı’nda oldum. Havanın sıcak olduğu bir günde bahsi geçen saatlerde yürünmesini tavsiye etmem. Yanıma sadece Tekepınarı’na kadar yetecek miktarda (1 lt) su aldım ve Tekepınarı’nda ikmal yaptım. 20 dakikalık bir molanın ardından 12.30’da kamp yeri olan Obayeri’ne doğru yürüyüşe başladım. Küçük nefes molaları haricinde herhangi bir duraksama yaşamadan, 1 saat 10 dakika sonra saat 13.40’ta Obayeri’ne ulaştım. Selamlaşma faslının ardından Jassam SAKA’nın kaldığı çadıra yerleştim. Günün kalanını dinlenerek ve faaliyet planı yaparak geçirdik. Yıldızbaşı olarak planladığım tanıma faaliyetini revize ederek ertesi gün için Jassam SAKA ile Davlumbaz Tepe faaliyeti yapma kararı aldık.

24.08.2016
Rotanın bizi zorlamayacağının farkında olarak saat 07.45 e kadar uyuduk. Uzun bir kahvaltı sonrasında saat 08.45’te yürüyüşe başladık. Kamp yerinin kuzeyinde kalan zirve için kuzeybatılı devam eden patika ile Davlumbaz Tepe’yi Cimbar Boğazı’na bağlayan sırta kadar yükseldik. Bu kısımda Aladağlar Skytrail için konulmuş işaret ve babaları takip ederek direkt sırta çıkılıyor. Sırtın batısında zirveye giden hattı görmemize rağmen, çarşakla ne kadar az uğraşsak kârdır düşüncesiyle, slab kayalar ve nispeten daha az çarşaklı bir yapının bulunduğu kuzeyli direkt bir hat ile zirveye doğru yükselişe geçtik. Telefonun çekmesiyle birlikte Jassam hem telefon konuşmalarını hem de ders seçimini rota ile harmanladı. Kısa molalar vererek saat 10.50’de zirveye ulaştık. 50 dakikalık fotoğraf çekimi, telefon konuşmaları, atıştırma ve tabiî ki Jassam’ın öğrenci işleri ile gerçekleştirdiği diyalog sürecinin ardından 11.40’ta inişe başladık. İnişte çarşağın verdiği konfor ile çıktığımız hattın nispeten daha batısından sırtın altına, takiben saat 12.50’de de kamp yerine ulaştık. Faaliyet boyunca 2 kişi 2 litre su tükettik. Hava durumu; güneşli yaklaşık 19 santigrat derece, ve orta şiddette güneybatılı rüzgar.

Notlar:
– Faaliyet yaz aylarında, bir koşu çıkıp inelim ayarında yorucu olmayan bir faaliyet olarak değerlendirilebilir.
– Baton kullanımı özellikle çıkış için büyük konfor sağlar.
– Çarşağın mevcut olduğu her rotada olduğu gibi bu rota için de yüksek boğazlı bot kullanımı iniş konforunu ve hızını artırır.